Side 1 av 1

gåen girkasse..eller not ?

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:26
av Rusta N832
Heisann !
Driver å pusler med å ta ut motoren i og900'en. Den er nå snart klar for å løftes ut for girkasseskift. Der man kobler i fra "girstanga" ( der det skal være en konisk bolt med en skrue i )var det en tynn skrue med mutter i stede. Dette har ført til litt slarkete kobling. Det STORE spørsmålet er : kan dette være nok til at jeg ikke har fått den i 2 og 4 gir + revers ???? :?: , eller er kassa rett og slett gåen som først antatt.

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:34
av Ottar N398
Vet ikke om jeg tråkker på litt dypt vann her, men er slarken inn og ut eller sidevis? for er den sidevis skal du ikke se bort ifra at det kan være det som er synderen.

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:35
av Cato N698
Magnus på forumet sleit med det samme, slark i koblingen, slet veldig med å få den i tredje gir, så ja, det kan vær skylden :)

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:38
av Rusta N832
Eliah skrev:Vet ikke om jeg tråkker på litt dypt vann her, men er slarken inn og ut eller sidevis? for er den sidevis skal du ikke se bort ifra at det kan være det som er synderen.
Var mest slarke sideveis, men litt andre veien også.
Fikk en liten følelse om at dette ikke var helt bra ja :?

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:41
av Magnus N608
Tipper du sliter med det samme som meg ja:P
Trur ikke kassa di driver og tar kvelden, som sagt før så er det nok overgangen.
Fant på en litt jalla løsning som funket en liten stund, men nå har jeg vent meg til slarken.
Skal bytta hele hopprennet sammen med motor til sommeren.

Men, er nok ikke noe og bekymre seg over :)
Kassa holder leeenge, om man er snill med den 8)

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:42
av Rusta N832
jaja..sånn er det å kjøpe bil som er skrudd fra før (pokker). Kjøpte bilen med defekt girkasse. Det fulgte med en ny som det skal være skiftet "kubbe" i . Det er denne jeg nå skal sette inn.
Har kommet så langt at det blir bytte uansett, men det er verd å ta vare på gammelkassen da skjønner jeg.

Takk for kjappe svar folkens :)

Lagt inn: 01 mar 2007, 20:22
av Rusta N832
Kjøpte den koniske "skruen" idag. Må bare prøve om gammelkassa funker med den. Det eneste som gjenstår for å løfte ut motoren er så å si bare speedometervaieren, så det blir nesten litt for jævlig hvis den viser seg å være i orden :) .
Bra kilospris på den skruen der. kostet kr:109.- og den er ikke stor akkurat.

http://i140.photobucket.com/albums/r20/ ... C00191.jpg

2,5 timer senere:Joda kassa kjentes bedre ut med den rette skruen/kilen, men ikke f.. om det gikk å få den i revers + 2 gir. Da er det ikke noe å spekkulere på, det blir bytte :?