ParADigM N558 skrev:hehe, jeg har god teknisk innsikt, og ser for meg at jeg skal klare dette... MEN.. jeg er glad i bilen min.. hva om jeg gjør noe galt? hva om det må borres opp? hvor får jeg tak i skruver som passer da? og blir jeg uten bil i mere enn en dag??

Hvis boltene er knekt akkurat i overgangen manifoil/topp, eller enda bedre, lengre ut, så kan du sveise på en metallbit 90 grader på bolten og skru ut. Da trenger du ikke av med toppen en gang, bare manifoilen. Er den knekt lengre inn, må du borre. Du bør da begynne med et borr som har boltens lille diameter (innerst i gjengene) sånn at du har noe å styre med. Borr med et borr lik storediameteren etterpå (ytterst på gjengene). Så gjenger du opp det hullet. Nye bolter må ha rett stålkvalitet, tviler på at det er vanlige 8.8-bolter, for de virker sprøere enn det. Stålkvaliteten skal stå på hodet på boltene.
Grisepikk kan du jo prøve men jeg har ikke gode erfaringer med det, mulig det er jeg som er utålmodig...
Hvis du vil unngå hele den biten med borring og gjenging så kjøper du en ny korttopp, den kan jo gjerne være uten ventiltrykkere og kammer og alt det der, det flytter du jo over fra den gamle.
Jobben bør du klare på en dag. Ta med deg en kompis, lettere når man er to. Ellers er det vel flere her i klubben som har skrudd på telefonsupport, har vel ringt tre stykker til meg siste 14 dager. Bare koselig det!
Skulle det gå skikkelig til hælvete så kjøper jeg bilen din billig som rep-objekt