Side 1 av 1

Forkjølet Sport Sedan

Lagt inn: 09 feb 2004, 08:48
av Aeroild
-18 grader i dag.
Åpnet garasjen og startet bilen (har ikke motorvarmer).
I følge bilen var sjåførdøra åpen - lukket i følge meg. Åpning og lukking hjalp ikke.
Rygget ut av garasjen. Etter 10 - 15 sekunder rygging begynte ryggesensoren å pipe som besatt.
Etter 3 min kjøring åpnet og lukket jeg døra på nytt, og "åpen dør"-symbolet forsvant.
Etter 15 min kjøring falt plutselig drivstoffmåleren fra 1/3 tank til tomt og symbolet for lavt drivstoffnivå begynte å lyse. Litt av en bensinsluker!

Håper Saabopelen min har kommet til hektene i ettermiddag... [-o<
(PS: Til bilens forsvar kan jeg nevne at den ble vasket i går. Jeg regnet jo ikke med -18 i dag :shock: )

Lagt inn: 09 feb 2004, 09:03
av Jørgen N237
Hei..

Jeg vil bare spørre hvilken motor du har i bilen din?

Lagt inn: 09 feb 2004, 09:11
av Aeroild
Jeg har den som gir mest for pengene, dvs lavtrykksturboen på 150hk.

Lagt inn: 09 feb 2004, 11:15
av Hjelle, N6
Akkurat den med ryggesensoren din er nok vatn som har fryst framfor sjølve sensoren alt medan det var bilvask i går på deg. Evt. er då ein klassikar at det er snø/slaps som legg seg i under køyring.

Lagt inn: 09 feb 2004, 12:01
av Aeroild
Ja, jeg har vært borti det med snø over sensoren. I tidlig tok jeg meg ikke tid til å se etter, men sjansen for at det var litt is er nok stor.

Lagt inn: 09 feb 2004, 13:47
av Jørgen N237
Går det ikke å slå av ryggesensoren? Bare humbug alt som heter ryggesensor... Ok, grei motor det...

Lagt inn: 09 feb 2004, 14:00
av Aeroild
Joda, det går an å slå den av, men den er jo fin å ha da...

Lagt inn: 09 feb 2004, 14:50
av Jørgen N237
Jeg må si at jeg ikke ennå har hatt noe positivt med en ryggesensor... Kjørt biler med sånn ganske mange kilometer/uker og ikke funnet nytte i den..

Lagt inn: 09 feb 2004, 15:54
av seliasse
Har du prøvd å rygge? ;)

Ryggesensor

Lagt inn: 09 feb 2004, 16:11
av Orjan N235
Hei, hvis det er greit aa gi en komentar ang. ryggesensor. Personlig har jeg ikke hatt noe problem med snoe. Det som derimot irriterer meg er at denne lyden er den samme som varslinga paa ikke montert sikkerhetsbelte. Dermed hoerer jeg denne lyden hver gang jeg starter opp for saa aa rygge. Den dagen det piper for en sykkel e.l. som ligger rett bak vil jeg sikkert ikke reagere.

Hvordan slaar en saa av RS? Gaar det an aa slaa av varslinga for sikkerhetsbelte ogsaa? Jeg velger aa ikke ta paa meg belte foer etter jeg har rygget ferdig (en skal jo snu seg aa se i kjoereretning), men tar det ALLTID paa etterpaa. Ellers er RS meget praktisk naar en skal rygge seg lengst inn i garasjen/P-plassen

Mvh,

Lagt inn: 09 feb 2004, 17:11
av Jørgen N237
prøvd å rygge ja... Kjørt endel Opel Vectra, der er det fire forskjellige pipelyder, alt etter hvilket hjørne det er som piper... Blir gal av pipingen, har aldri vært i en situasjon som gjør at jeg har trengt det... Dessuten kjørt endel med henger, da piper den hele tiden.. Er en bryter på ryggesensor på opel ihvertfall..

Lagt inn: 09 feb 2004, 18:18
av Børre N17
Senilplinget til beltet kan programeres bort med Tech2... DET var godt å bli kvitt det.. :lol:

Lagt inn: 10 feb 2004, 08:36
av Aeroild
Hvis jeg ikke husker helt feil, kan ryggesensoren slås av på 9-3 ved å gå inn på "customize" på SID, finne menyen for ryggesensoren og så deaktivere den. Men 9-5 kan vel kanskje ikke tilpasses på samme måte som nye 9-3?

Ellers ser det ut som om sensoren for drivstoff nivået synger på siste verset. I går ettermiddag (i -5 grader) var alt normalt, men i dag tidlig (i -19) falt nåla på drivstoff-indikatoren flere ganger mot bunn for så å stige igjen. Til slutt traff den "rock bottom" og ble liggende. Staker nok ut kursen mot den lokale Saab forhandleren med det første.