Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 08 mar 2007, 16:14
Sliter litt med den nye motoren min. Den er nesten plagsom på kald motor.

Så lenge jeg akselrerer går den fint, men med en gang jeg skal kjøre i en konstant fart begynner den å smårykke. Så fort det blir litt varme på bilen er alt i skjønneste orden
Noen med tips som ikke er motorvarmer?

-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 08 mar 2007, 16:33
Noe med kaldstartdysa.
Den får ikke nokk bensin så länge den är kall.
Feilsøkning får nån som är hemma på Og900 hjälpa dig med.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Magnus N608
- 1,5 bar

- Innlegg: 455
- Registrert: 05 jan 2006, 18:22
- Navn: Magnus Hansen
- Bil: Saab 900 Aero t16 89
- Sted: Hamar
Legg inn
av Magnus N608 » 08 mar 2007, 16:46
Kan ikke være ei dyse som fryser?
Gi alle dysene ett lite kakk når den er kald, om den plutselig blir bedre kan er det nok det.
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 08 mar 2007, 17:44
Bilen har ikke kaldstartdyse da dette er innbakt i L.H systemet

Men tipset var bra. Har også litt vanskelig for å se for meg at en dyse har frøset da det er 7 plussgrader her
Men kan det være sliten bensinpumpe? Har jo tross alt gått over 300000 kilometer

-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 08 mar 2007, 19:55
ka med den tempfølaren som fortelle LH om det e varm ellår kald motor?
kan ver LH tror det e varm motor heile veien og gir for lite bensin når'an e kald.
når bensinpompå mi røyk på T8'an så bare daua motoren. akkurat som om eg sko skrudd av tenningå.
va og ute for at releèt te pompå fuska. skikkeligt skoi når du har fullt pådrag ut på motorveien for så å setta tennene i rattet.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
enebakksaab
- 1,5 bar

- Innlegg: 305
- Registrert: 23 sep 2006, 16:50
- Sted: enebakk
Legg inn
av enebakksaab » 08 mar 2007, 20:35
jeg fikk også høra at det kunne være den temp. måleren som var galt med min bil. noen som vet hvor mye den koster og om det er mye jobb å skifte den?
2003 OG9-3 Med hjort under panseret
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 09 mar 2007, 16:35
Fikk fiksa det. Kabelen til kaldstartregulatoren hadde mista en pinne

-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 09 mar 2007, 18:42
koss e det med bilen nå?
går'an skikkeligt ellår slide du fortsatt med tenningsbank?
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 09 mar 2007, 21:12
Banker ennå. Men har antatt at det er et tenningsproblem
