Har en 2002 9-3, som jeg har hatt litt problemer med i det siste. Et par ganger den siste uken, har jeg ikke fått start på bilen. Den får strøm og startmotoren går, men bilen fyrer ikke. Det er akkurat som å prøve å starte en bil med startsperre. Men venter jeg en liten stund, fyrer den uten problemer. Noen som har noen anelse om hva det kan være?
Fikk forresten også opp en beskjed i ca. en halvtime her en dag om at batteriet i nøklen måtte skiftes, men den beskjeden forsvant plutselig igjen, men tenker at da er det like greit å skifte det. Må jeg inn til Saab for å skifte det, eller kan jeg åpne opp nøkkelen og bytte det selv?
Startproblemer 9-3
Moderator: Moderatorer
Startproblemer 9-3
Saab 9-3 2002
Chip, eksos og en harry turbotrykksmåler

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det batteriet byter du själv.
Se på nyckeln fra siden, där finns ett lite hull.
Ta en binders og stick in den i hullet, då kan du ta nyckeln fra hverandre og byta batteri.
När det gäller ditt start problem så gissar jag på en av 2 ting.
DI eller bensinpump.
Svarta DI hade ett produktionsfeil, så det kan vara det...
Mvh
Se på nyckeln fra siden, där finns ett lite hull.
Ta en binders og stick in den i hullet, då kan du ta nyckeln fra hverandre og byta batteri.
När det gäller ditt start problem så gissar jag på en av 2 ting.
DI eller bensinpump.
Svarta DI hade ett produktionsfeil, så det kan vara det...
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Skaten N671
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Er enig med Anders der. Har vore problem med DI-kassettane. Men på fattern sin 9-3 03-mod, måtte eg skifte bensinpumpe då den tok kvelden. Men han fekk ikkje startproblem før pumpa ikkje virka i det heile....
I og med at eg er mekanikar og veit at ei bensinpumpe skal vare lengre, ringte eg til ein Saab-forhandlar og spurte om det var normalt at pumpa på ein Saab skulle ryke så tidleg, men det var det ikkje, så fekk ny på utvida garanti
Vegard
I og med at eg er mekanikar og veit at ei bensinpumpe skal vare lengre, ringte eg til ein Saab-forhandlar og spurte om det var normalt at pumpa på ein Saab skulle ryke så tidleg, men det var det ikkje, så fekk ny på utvida garanti

Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
Takker for svar!
Kontaktet den forrige eieren for å høre om han hadde hatt samme problem, og da sa han at han hadde fått brev fra Saab om at bilen skulle inn på verksted for å få byttet tennkassetten gratis, da det visstnok var feil på disse. Så regner da med at det er dette som er feilen.
Noen som vet om dette er mye jobb, slik at jeg må bestille time, eller er dette noe de kanskje kan ta "innimellom"? Sist jeg skulle ha time hos Saab huset måtte jeg vente over tre uker.. Litt kjipt å aldri vite om bilen vil starte eller ikke...
Kontaktet den forrige eieren for å høre om han hadde hatt samme problem, og da sa han at han hadde fått brev fra Saab om at bilen skulle inn på verksted for å få byttet tennkassetten gratis, da det visstnok var feil på disse. Så regner da med at det er dette som er feilen.
Noen som vet om dette er mye jobb, slik at jeg må bestille time, eller er dette noe de kanskje kan ta "innimellom"? Sist jeg skulle ha time hos Saab huset måtte jeg vente over tre uker.. Litt kjipt å aldri vite om bilen vil starte eller ikke...
Saab 9-3 2002

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Ja, huff, sier jeg og... ville aldri klart å fikse noe så avangsert.. OGSÅ 4 SKRUER!!!!! (for ikke å glemme selve løftet)Ole-P-N154 skrev:Hjelle:
Det høres definitivt ut som en verksted-jobb!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero