Side 1 av 2

Lagt inn: 14 mar 2007, 23:34
av Saab900STCR
DI eller bensinpump.

Mvh

Lagt inn: 15 mar 2007, 00:56
av Edward N812
Saab900STCR skrev:DI eller bensinpump.

Mvh
enkel og greit. og hadde jeg vært deg hadde jeg testa å bytte tennkassetten først, har fått ett inntrykk av at den er den absolutt vanligste synderen. han Paradigm eller hvem som helst med rød tennkassett kan jo bare prøvebytte med deg, så ser dere :)

Lagt inn: 15 mar 2007, 09:15
av Paradigm N558
Ja, da var vi jo som sagt i går å prøvde med tennkassetten jeg hadde liggende, men no good to go.
Jeg har litt tro på at det er bensinpumpa.. lå baki der og hørte da Daniel prøvde å starte, men var liksom uhyggelig dødt der..

Det artigste var at når Daniel lånte gamlingene hans sin bil, en identisk med min (de har en A50 da), så klarte han F*** ta å sørge for at den stoppet og.. og hvem måtte ut å hjelpe IGJEN...?
Jo jeg.. sweet :D (liker å mekke bil jeg*)
Og gi han starthjelp.. han var fri for strøm.. hehe ^^

* Visse kriterier må være på plass:
1) Det må være varmt
2) Det må ikke være kaldt
3) Verktøy er en fin såpedispenser... -.-
4) Alle må være blide^^

Lagt inn: 15 mar 2007, 10:22
av Ingvar N629
Er enkelt å sjekke pumpa da.. På T5 så starter pumpa i noen sekunder når du skrur på tenninga, dersom det er en stund siden sist tenninga var på, du hører pumpa (kan evt få en medhjelper til å høre i bagasjerommet) og du hører surkling i fuelrailen om du står i den enden av bilen.

Pumpa kan selvsagt være dårlig selv om du hører den, men i dette tilfellet er det jo snakk om at den kan være helt død.

Hvor langt har bilen gått?

Lagt inn: 15 mar 2007, 10:46
av Paradigm N558
den har gått rett i overkant av 200.000 mener jeg på

Lagt inn: 15 mar 2007, 11:07
av Ingvar N629
Da er det ikke umulig at pumpa kan ha begynt å betale honnørbillett... Om det er den så har jeg to nye trimpumper liggende som jeg ikke skal bruke, send pm hvis det er interessant...

Lagt inn: 15 mar 2007, 11:11
av Paradigm N558
Ingvar N629 skrev:Da er det ikke umulig at pumpa kan ha begynt å betale honnørbillett... Om det er den så har jeg to nye trimpumper liggende som jeg ikke skal bruke, send pm hvis det er interessant...
Jeg er interessert personlig..
MEN
om jeg quoter Daniel her:
Han har ikke lagt merke til noe tjafs med pumpa tidligere, altså ikkeno ustabilitet osv..

Lagt inn: 15 mar 2007, 12:16
av Skaten N671
Enkel måte å sjekke om bensinpumpa går, er å ta ut sikringen til den, sett prøvelampespiss i holet der eine sikringsbeinet står, og andre enden av prøvelampen (les:ledning) i andre holet, der andre sikringsbeinet står (idiotisk forklart, men men...)

Set på tenninga. Lyser prøvelampen, går pumpa. Lyser den ikkje, går pumpa ikkje.

Lampen lyser pga at den er seriekopla med pumpa, og den trekker så mykje strøm at lampen vil lyse....

Men ein sjekkar jo her berre at motoren i pumpa går, f.eks at det er hål på ein slange osb. nede i tanken på trykksida (har våre borti det) testar ein ikkje.....


Vegard

Lagt inn: 15 mar 2007, 12:28
av Paradigm N558
Vegard_Skaten skrev:Enkel måte å sjekke om bensinpumpa går, er å ta ut sikringen til den, sett prøvelampespiss i holet der eine sikringsbeinet står, og andre enden av prøvelampen (les:ledning) i andre holet, der andre sikringsbeinet står (idiotisk forklart, men men...)

Set på tenninga. Lyser prøvelampen, går pumpa. Lyser den ikkje, går pumpa ikkje.

Lampen lyser pga at den er seriekopla med pumpa, og den trekker så mykje strøm at lampen vil lyse....

Men ein sjekkar jo her berre at motoren i pumpa går, f.eks at det er hål på ein slange osb. nede i tanken på trykksida (har våre borti det) testar ein ikkje.....


Vegard
Vi har prøvd det.. og den lyser ikke
Vi har konkludert med at enten er relèet gåen, eller så er pumpa gåen..
men relèet ligger jo så veldig taskig til! Og man hører det jo ikke..

Lagt inn: 15 mar 2007, 13:11
av Tor N12
Hvis dere kjører spenning inn der sikringa sitter som jeg forklarte til Daniel så er det pumpa og ikke rele'et som er gåen..

Lagt inn: 15 mar 2007, 13:42
av Kåre N900
Enkleste måten å verifisere at det er bensinpumpa som har gått er å fylle lyftfilteret med startgass og prøve å starte bilen. Fyrer den da, er det bensin som mangler 8)

Lagt inn: 15 mar 2007, 20:07
av 9000 Geir N371
Du kan og ta av koblingen (el-kontakten) på bensinpumpen og måle om det kommer spenning når du starter. Då vet du hvertfall at det ikke er releet eller noe slikt. Gjorde eg for å teste når min tok kvelden.
Eg greide å gjenopplive min pumpe et par ganger ved å banke i pumpen, plutselig så startet den. Men har hørt fra andre at den har dauet 100% hos dem. Uansett ikke noe å kjøre med en dårlig pumpe, for den stopper der du minst ønsker det.

Lagt inn: 15 mar 2007, 21:05
av Jørgen N237
9000 Geir N371 skrev:Du kan og ta av koblingen (el-kontakten) på bensinpumpen og måle om det kommer spenning når du starter. Då vet du hvertfall at det ikke er releet eller noe slikt. Gjorde eg for å teste når min tok kvelden.
Eg greide å gjenopplive min pumpe et par ganger ved å banke i pumpen, plutselig så startet den. Men har hørt fra andre at den har dauet 100% hos dem. Uansett ikke noe å kjøre med en dårlig pumpe, for den stopper der du minst ønsker det.
Type mitt i kryss.. :cry:

Lagt inn: 16 mar 2007, 03:11
av Paradigm N558
Men vi testa med en ny tennkassett.. eller en jeg hadde liggende da..
MEN
så innså jeg jo at vi ikke skrudde den fast.. :|

Så innså jeg jo at det er jo der den er jordet.. vil dette ha noe å si?
Hvis vi tenker oss at tennkassetten var årsaken da..

Lagt inn: 16 mar 2007, 10:03
av Ingvar N629
ParADigM N558 skrev:Men vi testa med en ny tennkassett.. eller en jeg hadde liggende da..
MEN
så innså jeg jo at vi ikke skrudde den fast.. :|

Så innså jeg jo at det er jo der den er jordet.. vil dette ha noe å si?
Hvis vi tenker oss at tennkassetten var årsaken da..
Ja.