Greenstuff-bremser

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Greenstuff-bremser

Legg inn av Paradigm N558 » 15 mar 2007, 10:20

heisann, som kanskje noen av dere vet har jeg fått Greenstuff-bremser på bilen.
Men i dag ble jeg skikkelig skuffet, etter å dratt bilen opp i uhyggelige høye hastigheter, og bremset ned, ett par ganger, så mistet jeg bremseeffekten så å si helt.. det var helt for jävlig..
Noen som har samme kittet, og opplevd det samme?
Er så jeg vil påstå at orginalbremsene er bedre faktisk!

Det er snakk om bilen i signatur, og greenstuff-skivene m/ klosser som de selger på speedparts.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Legg inn av heinrich » 15 mar 2007, 11:36

Nå kan ikke jeg så mye om bremser, men jeg regner med at du har kjørt de milene man skal før du får full bremseeffekt?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Turbo Kenneth n387
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 348
Registrert: 05 jan 2006, 23:26
Medlemsnummer: 387
Navn: Kenneth Holsæther
Bil: 8 stk saab
Sted: Eidsvåg i Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Turbo Kenneth n387 » 15 mar 2007, 11:45

De er ikke bremseveska di som kokte da?


Mvh Kenneth.
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 15 mar 2007, 12:06

heinrich skrev:Nå kan ikke jeg så mye om bremser, men jeg regner med at du har kjørt de milene man skal før du får full bremseeffekt?
Jepp, i have^^
Og Kenneth:
Kan være.. men det var usedvanlig tidlig da..
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Bad stuff? :-)

Legg inn av Viggen-51 » 15 mar 2007, 13:33

ParADigM N558 skrev:Kan være.. men det var usedvanlig tidlig da..
Ikke hvis væska er gammel.... :roll: 8)
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Bad stuff? :-)

Legg inn av Paradigm N558 » 15 mar 2007, 14:25

Viggen-51 skrev:
ParADigM N558 skrev:Kan være.. men det var usedvanlig tidlig da..
Ikke hvis væska er gammel.... :roll: 8)
Velger å tro at mesteparten av vesken ble bytta når de byttet klosser og skiver.. som ble gjort for sånn.. 14-dager siden
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Kristian N861
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 125
Registrert: 08 sep 2006, 22:57
Sted: Drøbak

Legg inn av Kristian N861 » 15 mar 2007, 14:25

Du må kjøre inn bremsene rolig de 50 første milene..
Viser til "Läs detta innan du beställer Sportbromskit"

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 15 mar 2007, 14:59

Jeg har kjørt med greenstuff og tarox i fler sesonger nå, også noe på bane. jeg har aldri opplevd å miste bremsekraften slik som du beskriver. Nå vet ikke jeg helt hvor stor praktisk forskjell det er på slissede skiver og Tarox skivene, går ut i fra at det er noe av det samme.

6-7 harde runder på våler har ikke vært noe problem iallefall.
Bruker den blå typen bremsevæske som SP selger.

Eneste gangen jeg har opplevd fading var på min første aero, der hadde jeg greenstuff og originale, solide uventilerte skiver. 4 runder på våler så var det slutt, men det er ikke så rart da......
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 15 mar 2007, 15:24

har kjørt inn bremsene, er ikke sikker på lengde, men det bør være noe i den duren.
Bremsevesken er vel av billigste sort, så jeg tror kanskje problemet ligger her.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 15 mar 2007, 20:43

Ny DOT4 burde holde, uansett pris... Regner med at det er DOT4 du har brukt, det er stort sett det som er i handelen... Har klossene blitt glasserte? Da biter de jo ikke i det hele tatt.. :(
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 15 mar 2007, 21:09

Det er jo ingen selvfølge at bremsevæsken har blitt byttet sammen med klosser og skiver, heller tvert imot hvis det har blitt gjort på verksted gjør de ikke mer enn det de får betalt for.

Bytt væsken du, så er du på den sikre siden :)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 15 mar 2007, 23:21

Hvordan er bremseslangene da? Kan jo være de som er litt morkne slik at veska ikke glir riktig tilbake (ellerno) og da koker veska :wink: men da skal pedalen sige litt riktignok :roll: Vert å sjekke hvertfall
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
saab95turbo N845
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 239
Registrert: 28 nov 2006, 19:41
Sted: Beitstad

Legg inn av saab95turbo N845 » 16 mar 2007, 00:06

jeg har det kittet på 95èn,funker som bare **** :)

Har ikke noe negativt å si om de nej,å jeg har testet de skikkelig :)
Bjørn Even Aakre:)

*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 16 mar 2007, 00:15

Har hørt om EBC skiver som kneler totalt etter skikkelig hardkjør. Dette var på en escort cosworth,skiva sprakk!!
Skivene var bra innkjørt og fungerte kjempebra til "normalt" bruk,men med skikkelig hardkjøring ga de opp,dette skjedde 2 ganger før det ble brembo skiver :lol:
Har hørt litt ymse om ebc,men for all del,mange som er kjempeførnøyd! :D
Glad jeg har ok bremser orginalt jeg :P
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
saab95turbo N845
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 239
Registrert: 28 nov 2006, 19:41
Sted: Beitstad

Legg inn av saab95turbo N845 » 16 mar 2007, 00:21

hehe :)
Har spekulert litt på det front settet fra brembo som de har hos speedparts,ser bra ut det..men det får holde en stund til med EBC bremsene :wink:
Bjørn Even Aakre:)

*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878

Svar