Side 1 av 2

Dekkdim OG900

Lagt inn: 15 mar 2007, 18:58
av Jørgen N237
Lurer på om noen her kjører med følgende dekk dimensjon på OG900 med lesjøfors/bilstein:
205/55-16
205/50-16
215/50-16
215/45-16

Isåfall, hva er erfaringen med subbing i bak/framskjermer? Er usikker på valg av dekk..

Lagt inn: 15 mar 2007, 20:34
av Kristian N70
205/50/16 med lesjöfors, har aldri subbet noe sted, men det er trangt nok. Husker ikke ET på felgene, men det stod at de var til 9000 i katalogen. Har hørt at noen som bruker 55 profil subber bak.

Lagt inn: 15 mar 2007, 21:04
av Jørgen N237
Ok, felgene det er snakk om er super aero. Kunne tenkt meg 215/** 16 jeg da, men mulig det blir for voldsomt..

Lagt inn: 15 mar 2007, 21:16
av Ingvar N629
Med 215/**-16 på super aero til og900 så vil det nok subbe. Jeg har 205/55-16 på aerofelgene med polert kant, og det subber bak. Det blir nok 195/50-16 neste gang, da blir rulleomkretsen mer lik original også.

Lagt inn: 15 mar 2007, 21:25
av zero900t
Jeg hadde 215/35 18 på OG`en i fjor sommer og det gikk fint, men da hadde jeg ikke senka bilen da... men med det jeg fant ut skulle det gå... fikk aldri bestilt senkesett bare...

Mulig det er forskjell på 16 og 18" felger da, det er det sikkert noen andre som veit bedre enn meg....

Lagt inn: 15 mar 2007, 21:28
av Ingvar N629
zero900t skrev:Jeg hadde 215/35 18 på OG`en i fjor sommer og det gikk fint
Med rett innpress går det nok fint det, men 9k-felgene som Jørgen har tenkt å bruke har egentlig for lite innpress....

Bilen din så forresten rå ut med 18"! Men trengte senking...

Lagt inn: 15 mar 2007, 23:25
av Jørgen N237
Ser jo så langt ut til å bli 205/50-16..

Lagt inn: 15 mar 2007, 23:32
av Joachim N370
Har 205/55-16 på cab'n på både SuperAero og "AeroPolertkant" :P

Det subber litt bak ved mye bagasje/ baksetepassasjerer.

Vi skal ha 205/50-16 neste gang ihvertfall :wink:

Lagt inn: 16 mar 2007, 00:05
av TurboLars N383
Har meget god erfaring med senking på OG kombinert med 205/50 16 dekk på Superaero , ingen subbing fra hjula ihvertfall :D

Lagt inn: 16 mar 2007, 18:47
av Peter
=P~ Superaero =P~ jeg vill å ha =P~

Lagt inn: 16 mar 2007, 23:57
av Jørgen N237
P3t3r skrev:=P~ Superaero =P~ jeg vill å ha =P~
Din far prøvde vel dette på bilen din en gang vel? Var ikke det med resultat at det subbet?

Lagt inn: 17 mar 2007, 12:54
av Peter
Freshmaker N237 skrev:
P3t3r skrev:=P~ Superaero =P~ jeg vill å ha =P~
Din far prøvde vel dette på bilen din en gang vel? Var ikke det med resultat at det subbet?
Jo men det var med slitne orginal fjærer og dempere, også klarte jo han å gå fra 50 til 55 profil da :roll:

Lagt inn: 17 mar 2007, 22:20
av Skaten N671
Har 205/50-16 på Aero'en. Det subber nok bak. Skal prøve å skifte demparane. Er noko Sachs greier no. Får prøve med Bilstein...
Nåken so har go erfaring med dei (eller dårleg)?
Er lesjøfors senkesett, og ukjent innpress på felgane med spacerar....


Vegard

Lagt inn: 17 mar 2007, 23:49
av Jørgen N237
Vegard_Skaten skrev:Har 205/50-16 på Aero'en. Det subber nok bak. Skal prøve å skifte demparane. Er noko Sachs greier no. Får prøve med Bilstein...
Nåken so har go erfaring med dei (eller dårleg)?
Er lesjøfors senkesett, og ukjent innpress på felgane med spacerar....


Vegard
Har denne uken kjørt med Lesjøfors/bilstein bak og så langt er det stor forbedring i forhold til orginal..

Lagt inn: 18 mar 2007, 12:21
av Hjelle, N6
Sjølv enda eg opp med å montere 205/50-16 på 900-en. Prøvde 205/55-16, men det vart rett og slett trongare enn eg likte ihvertfall. Felgoppsett er 16" Aero (polert kant), demparar er Bilstein Sport ilag med Lesjöfors-fjører.