Side 1 av 1

9000 2.3t, 200++hk

Lagt inn: 11 feb 2004, 18:48
av Jørg1
Noen med erfaring i hvor høyt hadetrykk en 2.3t 92mod tåler?
Min lader 1,4 nå og det tror jeg er i grenseland,inspill?
Sitter orginal bypass ventil noe jeg tror fører til at bilen "napper" litt når jeg drar på fult fra 70 til 100km+ i feks 4. gir
Har en misstanke om at ventilen slipper noe av trykket og det er dette som merkes som "nykk"

I verste fall om det er for høyt trykk, er toppakningen det første som går eller er det noe annet??

Ps: Dette er en bane bil ikke en bil som går i trafikken,hvis det er noen fra biltilsynet som rynker i panna når de leser dette.....

Lagt inn: 11 feb 2004, 22:13
av Kristian N70
Stod det ikke noe om 3saaber (9000 2,3) i nyeste spoilernytt som kjørte med rundt 2 bar ved 3000omdr?

Lagt inn: 11 feb 2004, 22:34
av alex_ander3@hotmail.com
Kristian N70 skrev:Stod det ikke noe om 3saaber (9000 2,3) i nyeste spoilernytt som kjørte med rundt 2 bar ved 3000omdr?
var dette med orginal innmat :shock:

Lagt inn: 12 feb 2004, 09:06
av Jørgen N237
skiftet Turbo, intercooler og programvare.. Det er Maptun som har vært borti disse bilene..

Lagt inn: 12 feb 2004, 12:32
av Trond N47
Ingen problemer med å tyne den motoren. Bare du ikke kopler
bort bankesensoren så skal 2 bar også funke bra. Hvis du har
tenkt å presse den hardt, anbefaler jeg at du sørger for god
kjøling. Større IC, vanninnsprøytning, ekstra bensindyse, modifisert
brenslechip, større spredere eller vanning av intercooleren er tiltak
som senker temperaturen samtidig som det øker effekten.

De 2,3 turboene jeg har sett som har havarert er alle kjørt uten
bankesensor, og har brent i stykker et stempel. Toppakningen
går sjelden pga overlading.