Legg inn
av og900turbo » 21 mar 2007, 23:31
Utvekslingen på stengene til 99 er som følger:
Standardstang: 4,1
Servostang: 3,6
EMS fra litt ut i 1976 og oppover: 3,4
EMS-stanga var uten servo, så den bilen må ha vært tung på styringa....
Men den beste stanga jeg har hatt var den på den V4 sinnataggen jeg hadde. (Saab 96 for uinnvidde) Den var selvfølgelig uten servo og hadde en utveksling på 2,5! Makan til direktestyrt bil.....
sprokit_mk1, jeg har en gladnyhet til deg, jeg fant dobbeltknuten! Men jeg har plukket av det ene krysset, og det andre må også skiftes. Men du får kjøpt sånne kryss, jeg gjorde det når jeg overhalte den andre knuten som jeg tok i bruk på GLE`en. Jeg husker ikke nå hvor jeg handlet hen, men det var i en maskinforretning sørpå som selger kryss. Kanskje noen kan hjelpe til her.
Jeg mener fortsatt at du bør bygge om bilen til 900-stang nå med en gang, for det er meget få 99 med servo som ble produsert, og det er ikke sikkert Saab har så mange stenger igjen å overhale på...
Og de varer ikke evig, det kan jeg love deg.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681