900 S stopper ved nedbremsing

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
HansWF N416
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 532
Registrert: 28 feb 2005, 01:00
Sted: Romedal, Hedmark

900 S stopper ved nedbremsing

Legg inn av HansWF N416 » 19 mar 2007, 10:29

Hei. Søsteren min har en 92 900S(Ltt). Hun sier den kveler seg da hun kjører inn mot kryss o.l da hun trykker inn clutch og brems. Bilen går på tomgang ellers.

Noen som har noen gode forslag på hva det kan være?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 19 mar 2007, 10:37

min og gjør det te tider. men eg har ikkje brydd meg med å gjør någe med det ennå. skjer bare av og te.
eg tippe det e tomgangsmotoren som trenge ein rens. evt. ein vakum lekasje
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
HansWF N416
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 532
Registrert: 28 feb 2005, 01:00
Sted: Romedal, Hedmark

Legg inn av HansWF N416 » 19 mar 2007, 10:46

ok, hvor sitter tomgangsmotoren på disse? Hvordan renser man i tilfelle denne?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 19 mar 2007, 10:52

ligge med termostaten. e ein kontakt med 4 kabla montert på toppen av'an.

viewtopic.php?t=11230&postdays=0&postorder=asc&start=15

på øversta bildet av motoren i linken øve så ser du'an rett te høyre for fremsta bensindyså.
eg har aldri rens'an før men du bruge vel bare 5-56.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 19 mar 2007, 11:26

Jeg plukka min i småbiter og rensa, og spraya på litt 5-56 til slutt. Det skal smøres med grease inni der et sted også, du ser det når du plukker den ned.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 19 mar 2007, 14:36

Ingvar N629 skrev:Jeg plukka min i småbiter og rensa, og spraya på litt 5-56 til slutt. Det skal smøres med grease inni der et sted også, du ser det når du plukker den ned.
e det någe spesielt eg må passa på ved demontering ellår e det bare å plokk'an i beta?
har tenkt å gjør det lenge men har vært litt skeptisk med tanke på å få'an i samen igjen i funksjonibel stand :roll:
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 19 mar 2007, 16:52

Frode N073 skrev:
Ingvar N629 skrev:Jeg plukka min i småbiter og rensa, og spraya på litt 5-56 til slutt. Det skal smøres med grease inni der et sted også, du ser det når du plukker den ned.
e det någe spesielt eg må passa på ved demontering ellår e det bare å plokk'an i beta?
har tenkt å gjør det lenge men har vært litt skeptisk med tanke på å få'an i samen igjen i funksjonibel stand :roll:
Er et par temmelig små deler du ikke bør miste, men ellers er det bare å plukke. Ellers sender jeg med tomgangsmotor i delehaugen som du ville kjøpe av meg, så da har du backup :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 20 mar 2007, 11:59

Eg tippar på ei vaccumlekasje.
Min 900 hadde same sympton, og då var det slangen før avlastningsventilen som var syndaren. Med på kjøpet fikk eg ein enorm svartrøyk... :(

Svar