Side 1 av 1
Ombygd Saab 9000.i.Til hva?
Lagt inn: 20 mar 2007, 21:29
av Saabvidar.N.871
Jeg kan ikke gi meg med og finne ut hva jeg har kjøpt så jeg håper noen kan hjelpe meg.Da tidligere eier ikke finner papirene på bilen
Har Kjøpt en Saab 9000.i.2.0.1989.Aut Som skal være ombygd i Tyskland!
Nå er den 2.3 Turbo.Man.
Svarte Dyser.Nr:0280155009.Ingen fargering. orginalt ?eller hva.
GearKasseNr:GM-75403.Trolig 1991 Kasse ?
Ved viduspussermotor finner jeg to bokser under plastdekslet.Første
Svart PlastBoks. Artnr-9108531.Trolig noe med DI.Jeg HAR svart DI Kasset har skrapet 4 plasser ikke antydning til RØD farge.
Andre boks.Silverboks.APC.?.Det står Jetronic på boksen.
På oransje bakgrunn står det.Bosch.0280000908.Made in Germany.8857187.
På Kampanjeskilt er det gravert inn ett 8 tall på C-4.Hva betyr det?
På forhånd takker for svar.
M.V.H.
Vidar.
Re: Ombygd Saab 9000.i.Til hva?
Lagt inn: 20 mar 2007, 21:55
av Eirik N396
Saabvidar skrev:
Andre boks.Silverboks.APC.?.Det står Jetronic på boksen.
Det er nok ingen APC, men insprøytningshjernen vil jeg tro! Jeg har ikke mye peiling på 9000, så skal ikke uttale meg for sikkert. Men jeg tror dette er hjernen til lh'en

(Om du har lh2.2 , lh2.4 eller lh2.4.2 får noen andre svare på)
Lagt inn: 20 mar 2007, 22:00
av kenny n277
det er ikke abs boksen da? husker ikke hvordan det ser ut nedi der det er så lenge siden jer var oppi der, men mener jeg har abs og trionic boks der..
Lagt inn: 20 mar 2007, 22:11
av Eirik N396
Ifølge delenummeret er "SilverAPC-boksen" en lh-innsprøytningsboks fra en 90-92 Turbo
Edit:
Den svarte plastboksen du mistenker har noe med DI å gjøre - det tror jeg stemmer. Ifølge delenummeret er det ihvertfall hjernen til DI-opplegget

Lagt inn: 20 mar 2007, 22:12
av Petter 900 T
Lh 2.4.2
Sjekk under førersetet, der skal apc'n ligge.
Du har DI/APC
Petter
Lagt inn: 20 mar 2007, 22:36
av Hjelle, N6
Kassa er ihvertfall ei M91 eller M92 kasse ifrå ein 2.3T.
Lagt inn: 20 mar 2007, 22:57
av Saabvidar.N.871
Petter 900 T skrev:Lh 2.4.2
Sjekk under førersetet, der skal apc'n ligge.
Du har DI/APC
Petter
Har sett under setene og under bakseter men ingen bokser .De jeg fant var under plastdeksel i motorrommet.
vedr turbo skal det stå TB eller GT noen plasser har to små skilt på turbo med div nr ??
Lagt inn: 21 mar 2007, 01:22
av Tor N12
Kan være sansynlig at du har motor og drivverk fra M92, på den modellen så sitter både DI/APC-boksen og hjernen til innsprøytninga i akvariet. M92 har ingen bokser under setet med mindre den har TCS.
Girkassa er M91/M92.
Den svarte boksen er DI/APC-boksen og den sølvfargede er LH-boksen.
LH SKAL ha RØD DI-kassett, men den kan gå på den sorte.
Lagt inn: 21 mar 2007, 19:42
av Saabvidar.N.871
Takker for noen av mine undringer vedr min bil.Fikk beskjed av en bekjent at når jeg har svart DI kasset så har jeg ikke knakksensor,??? Jeg trodde det var på egen føler men nei sa vedkomne.Hva mener dere om det.
M.V.H.
Vidar
Lagt inn: 21 mar 2007, 20:22
av Ingvar N629
Biler med DI har ikke bankesensor, iaf ikke når det er Trionic! Det står hele tiden 80V (på rød kassett iaf) spenning over pluggene (unntatt ved gnist), og under forbrenning ioniseres gassmolekylene i sylinderen slik at gassen leder strøm. Hvor mye strøm som går over gapet registreres kontinuerlig og systemet vet dermed når forbrenningen skjer, og dermed også om det er tenningsbank.
Men det er mulig det er bankesensor på biler med DI/APC og/eller DI+APC? De med DI+APC bør ha det iallfall, da APC og DI jobber separat.
EDIT: uansett er det lett å finne ut. Hvis det er bankesensor på din bil så sitter den skrudd i blokka på sida mot torpedoveggen, du ser den såvidt om du titter ned mellom 2. og 3. rør på innsuget.
Lagt inn: 22 mar 2007, 22:24
av Tor N12
Det skal ikke være noe bankesensor på den... er som Ingvar sier, i allefall om den er ombygd korrekt.