siden brekket ikke funker ordentlig og bremsen generelt sett tar dårlig/ulikt så vurderer jeg å bytte til 88mod brems for å få brekket bak (har fått tips om at det er mulig)
noen som kan bekrefte at det eneste jeg trenger er brekkspak, kalipere hele veien rundt og brekk waiere fra 88mod? (belegg og seff)
passer kaliperne fra 88mod i festene til 87mod kaliper?
og hva trengs for å få godkjent?
helst hurtig svar, skal på skroten imorra, kjekt å vite om jeg kan se etter deler til 88mod eller om jeg må se etter til 87mod
hvordan bygge om til 88mod brems på 87mod (saab 900 turbo)
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Til brekket på 88-mod trenger du også brakettene. Ta med vinkelsliper og skjær de løs. Det kan være lurt å måle opp hvor hullene under baksetet til wirene er, så du vet hvor hullene skal skjæres ut. Og ta med deg gummiplugger og festene på bakre bærebro til wirene. Det spørs om du ikke også må ha med bakakselen, det kan være andre innfestinger og skiver til de nye kaliperene, men det ser du når du er der.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Hullene under baksetet ditt finns nok der orginalt.
Du må vel ha mer enn bare å bytte calipperene vel.. Er ikke 100% sikker. Men vil da tru du må ha med hele spindlene fra den gamle bilen.. bakaksel og alt som hører med!
Brekket må du ha ja. Og det må sveises på der det gamle satt.
Godkjent trenger du ikke bry deg om. De ser det ikke! og du bytter til neo bedre..
Du må vel ha mer enn bare å bytte calipperene vel.. Er ikke 100% sikker. Men vil da tru du må ha med hele spindlene fra den gamle bilen.. bakaksel og alt som hører med!
Brekket må du ha ja. Og det må sveises på der det gamle satt.
Godkjent trenger du ikke bry deg om. De ser det ikke! og du bytter til neo bedre..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Viggen-51
- 1,5 bar
- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
OBS!
Husk at hvis du bytter komplett bakaksel til én med med håndbrekk bak; så kan du ikke bruke felgene dine lenger! Hvis du da ikke bruker dem bare foran...



Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)