TSC/ABS pumpe
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
TSC/ABS pumpe
Noen som vet om man kan bruke TSC/ABS enheten fra en 1994 mod på en 1991 mod? Gjelder en 9000 2,3T. Vet det er noen forskjeller fra 94 mod, men det er kanskje mer på elektronikken.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
ok, hvordan ser jeg forskjell på den nye og den gamle pumpa?
Problemet mitt er at jeg byttet pumpe for det min var lekk, men da jeg byttet til en annen pumpe så går bilen i limp home og er nærmest
ubrukelig.
Vurderer å bygge bort hele systemet, men da må jeg få tak i en donator bil først.
Angående den pumpa som er lekk lurer jeg på om det er mulig å overhale den, og få den tett?
Problemet mitt er at jeg byttet pumpe for det min var lekk, men da jeg byttet til en annen pumpe så går bilen i limp home og er nærmest
ubrukelig.
Vurderer å bygge bort hele systemet, men da må jeg få tak i en donator bil først.
Angående den pumpa som er lekk lurer jeg på om det er mulig å overhale den, og få den tett?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Hei!
Jeg har store deler av det du kaller ombyggingssett liggende til 91 modell. Det er gasspjell fra en 91 2,3T aut og ledningnett fra en 92 2,3T manuell, begge uten TCS. Ledningsnettet fra 92 modellen er litt annerledes pga nye overganger mot kupeen på CS. Om du da må ha en ABS-pumpe fra en M91-92 uten TCS er jeg usikker på. Dette kan Tor alt om. Du skal få delene for en ubetydelig slump med penger hvis det er interessant.
Men først ville jeg søkt i Sverige etter en pumpe fra en 91-92 med TCS. Har du sjekket feilkoder så du kjenner tilstanden på resten av ABS/TCS systemet? Stikker du innom din lokale SAAB-forhandler og får dem til å lese av med ISAT så kan jeg eller Tor slå opp kodene for deg. Er du i Trondheim kan du bare stikke innom en tur, så kan jeg feilsøke.
Jeg har store deler av det du kaller ombyggingssett liggende til 91 modell. Det er gasspjell fra en 91 2,3T aut og ledningnett fra en 92 2,3T manuell, begge uten TCS. Ledningsnettet fra 92 modellen er litt annerledes pga nye overganger mot kupeen på CS. Om du da må ha en ABS-pumpe fra en M91-92 uten TCS er jeg usikker på. Dette kan Tor alt om. Du skal få delene for en ubetydelig slump med penger hvis det er interessant.
Men først ville jeg søkt i Sverige etter en pumpe fra en 91-92 med TCS. Har du sjekket feilkoder så du kjenner tilstanden på resten av ABS/TCS systemet? Stikker du innom din lokale SAAB-forhandler og får dem til å lese av med ISAT så kan jeg eller Tor slå opp kodene for deg. Er du i Trondheim kan du bare stikke innom en tur, så kan jeg feilsøke.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Har vært hos Saab å fått feilsøkt flere ganger. Skrev ned kodene men har de ikke her. Etter feilsøk og kalibrering første gang gikk bilen 20-30 mil før den gikk i limp home igjen, andre gangen gikk den 2-3 mil.
Grunnen til at jeg tror det er pumpa er at den forrige fungerte akkurat slik den skulle, for utenom at det var lekkasje på den. I den som sitter i nå virker ikke ABS som det skal, låser ett hjul da det er glatt.
Hvis det blir aktuelt med ombygging så er jeg interesert i delene. Må nok ha en pumpe som bare er til ABS, pluss div andre ting.
Angående kalibrering er det sjelden jeg er i Trondheimsområdet, men takk for tilbudet.
Grunnen til at jeg tror det er pumpa er at den forrige fungerte akkurat slik den skulle, for utenom at det var lekkasje på den. I den som sitter i nå virker ikke ABS som det skal, låser ett hjul da det er glatt.
Hvis det blir aktuelt med ombygging så er jeg interesert i delene. Må nok ha en pumpe som bare er til ABS, pluss div andre ting.
Angående kalibrering er det sjelden jeg er i Trondheimsområdet, men takk for tilbudet.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998