Side 1 av 1

Ladetrykk!

Lagt inn: 31 mar 2007, 11:05
av Nightrider88
Hva er orginalt ladetrykk på 900 turbo 8v? min lader på 0,4. tror det er lekkasje i en slange eller no....

Re: Ladetrykk!

Lagt inn: 31 mar 2007, 11:58
av Eirik N396
Nightrider88 skrev:Hva er orginalt ladetrykk på 900 turbo 8v? min lader på 0,4. tror det er lekkasje i en slange eller no....
0,4-0,45 er vel grunnladetrykk. Den skal lade ca 0,7-0,8 (husker ikke helt nøyaktig) Sjekk sikringen til APCen. Og selvfølgelig sjekk slangene ;)

Lagt inn: 31 mar 2007, 16:35
av Nightrider88
Hmm........hvor sitter apc`n? og hvor sitter sikringa til apc`n? har ikke sett mye på bilen enda....kjøpte den tross alt i går...hehe

Lagt inn: 31 mar 2007, 18:01
av Hjelle, N6
Nightrider88 skrev:Hmm........hvor sitter apc`n? og hvor sitter sikringa til apc`n? har ikke sett mye på bilen enda....kjøpte den tross alt i går...hehe
APC sit under baksetet på høgre side.
Sikringa til APC-en sit framme i sikringssentralen på venstre hjulhus når du opnar panseret.

Ladetrykk!

Lagt inn: 02 apr 2007, 22:59
av Nightrider88
hehe. karer! tror jeg har funnet feilen på problemet mitt. sikringa til apc`n er hel. men hele apc`n lå i en stor dam med vann under baksetet! er vel ny apc som må til her vel? hva er det releet ved siden av apc`n? som er festa under setet der?

Lagt inn: 02 apr 2007, 23:43
av Pål N526
Det releet er til og hold lysest(interiør) på i sånn ca 20 sec etter du har lukket døren.. mit relee gikk gaiken etter det ble drukna i vann, så jeg bare røska det vekk og nå har jeg vanelige lys..

Lagt inn: 03 apr 2007, 00:07
av Eirik N396
Datapaal N526 skrev:Det releet er til og hold lysest(interiør) på i sånn ca 20 sec etter du har lukket døren.. mit relee gikk gaiken etter det ble drukna i vann, så jeg bare røska det vekk og nå har jeg vanelige lys..
Hm? Mange her som har timing på innerbelysningen? :roll: Har aldri sett dette på noen av de og900 jeg har vært borti!

Lagt inn: 03 apr 2007, 02:31
av na_X
Eirik N396 skrev: Hm? Mange her som har timing på innerbelysningen? :roll: Har aldri sett dette på noen av de og900 jeg har vært borti!
Her så funker timingen på min og900 87-modell. ;)

Lagt inn: 03 apr 2007, 10:17
av saabanders
Har det på min -84 turbo

Anders

Lagt inn: 03 apr 2007, 10:53
av Eirik N396
Vel jeg hadde det garantert ikke på min -88 900i. Og Eliah sin -89 900i (opprinnelig) har det heller ikke. Og jeg vet om ihvertfall et par aeroer som heller ikke har dette. Men om dere sier det så :)

Dersom det releet ryker da? Fungerer lyset bare som vanlig? For da har kanskje dette releet røket på de bilene jeg har sett :roll:

Lagt inn: 03 apr 2007, 22:16
av Nightrider88
Men litt "back to topic". Har sjekka bilen litt nå og den har begynt å lade mindre enn den gjorde før. nå lader den kun 0,35bar. Og det lukter svidd olje ved turboen og det er litt olje i intercooler-slangene. Er vel turboen som vil snart takke for seg selv?Men det ryker ikke svart av bilen...syns d er litt rart. Noen som har peil? Jeg VIL ha ladetrykk!

Lagt inn: 03 apr 2007, 23:42
av Eirik N396
Du kunne jo sjekket GLT (grunnladetrykket) ditt først, så du ihvertfall har kontrollen på det.

Ta ut sikringen til APC (nummer 10?), eller dra ut kontakten til MV (magnetventil) over radiatoren. Så kjører du en liten tur, og ser hvor mye den lader! Nå skal den egentlig lade 0,4-0,45. Om den ikke gjør det, mye GLT justeres. Dette gjør du på wastegate-staget på turboen. Kortere stag = høyere GLT. Bare pass på så du ikke vrir hele staget, dvs den delen som går inn i WGen. En viss fare for dette dersom det har rustet litt. Det ordner du med litt rustløser og en tang til å holde igjen med.