APC modifisering

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

APC modifisering

Legg inn av Lars_N289 » 16 feb 2004, 00:33

Hei! Jeg har nå modifisert en APC boks for saab9000t, 1986. Jeg bytta ut r42 med stålstreng, og skifta f-poten til ein ny vridbar motstand. Så dette burde vere slik d skal. Bilen starta opp helt fint etterpå, og etter 100m, så stoppa den. Var ganske sikker på at d var tom tank, fylte derfor på 8l til, men den ville fortsatt ikke starte. Det er gnist i pluggene, og den får bensin(muligens litt for mye). Plugene er søkk våte når jeg tar dem ut. Så nå mistenker jeg at d har skjedd noe feil med koblingene i apc-boksen.

Har APC-boksen innvirkning på tenning og brennsel??

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 16 feb 2004, 08:24

Mener at bilen skal gå helt fint uten APC boksen koblet inn, men da går den bare på grunnladetrykk.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

apc

Legg inn av Petter 900 T » 16 feb 2004, 09:05

Som Kristian sier så er APC'n kun koblet til ladetrykket og tenningsbanksensoren.

Våte plugger er helt vanlig på 8v iallefall.........

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av Lars_N289 » 16 feb 2004, 10:52

ok, så apc'en er bare koblet til ladatrykk og tenningbanksensoren.
Hva kan d da vere? Den har gnist og får bensin.

Jeg kjørte den sannsynlig vis tom for bensin da den stoppa. Kan d ha kommt luft i systemet elle noe?

Svar