En kamerat av meg har en 9000t16, 1986mod. Vi skulle ut på en liten tur, og etter 100m stoppa den. Vi hadde gjort noen modifikasjoner på APC rett før, men det viste seg å ikke vere det. Vi trodde at d var tomt for bensin og fylte på. Den ville fortsatt ikke starte.
Her sjekket pluggene, og det der i gnist i alle. Men hver gang jeg chinner, blir de søkk "våte". Det kan virke som den får for mye bensin. Hva kan dette komme av? Kan det vere noen vanndråper fra tanken, siden vi kjørte den tom.
Hvor bør jeg begynne å feilsøke??
Startproblem 9000
Moderator: Moderatorer
Står midt i samme problem i dag
. 9000 NT -90 modell, 270 kkm. (NT= null turbo
)
Nekter å starte etter en uke i garasjen. Lasket over i sikringskretsen og fant at pumpa går, fjernet returslangen og sjekket levert bensinmengde.
Gnist på pluggene, og som du sier, våte av bensin.
Sjekket t.o.m. at registerkjedet satt på plass.
Har fylt litt ny bensin med en flaske kondensfjerner på tanken. Løsnet fordeleren og vred den litt slik at motoren kom igang.
Kjørte noen hundre meter og fastslo tenningsfeil. Forsøker nye plugger og nytt fordelerlokk i morgen.
Har andre tips
Er det noen lure sensorer et sted?
Takknemlig for hjelp.


Nekter å starte etter en uke i garasjen. Lasket over i sikringskretsen og fant at pumpa går, fjernet returslangen og sjekket levert bensinmengde.
Gnist på pluggene, og som du sier, våte av bensin.
Sjekket t.o.m. at registerkjedet satt på plass.
Har fylt litt ny bensin med en flaske kondensfjerner på tanken. Løsnet fordeleren og vred den litt slik at motoren kom igang.
Kjørte noen hundre meter og fastslo tenningsfeil. Forsøker nye plugger og nytt fordelerlokk i morgen.
Har andre tips

Takknemlig for hjelp.