Side 1 av 1

Sliten Turbo ?

Lagt inn: 19 apr 2007, 22:24
av herman86-N693
Vanlige symtomer på sliten Turbo ? annet en redusert effekt

Lagt inn: 19 apr 2007, 22:28
av Cato N698
Blårøyk, olja blander seg i bensinen :wink:

Lagt inn: 19 apr 2007, 22:31
av herman86-N693
ok, takk for svar =)
flere symtomer ?

Lagt inn: 19 apr 2007, 22:32
av Eirik N396
Du kan jo sjekke hvor mye slark det er på turbinen :)

Lagt inn: 20 apr 2007, 00:46
av EdHunter N815
Ta av innsugsrøret og se om det ligger mye olje der. I så fall er turboen sliten. Du kan også gjøre som Eirik sier samtidig, ta av og kjenn på turbinen om det er slark i den. Så vidt jeg kal huske skal det være litt slark sideveis, men ikke noe ut/inn.

Re: Sliten Turbo ?

Lagt inn: 20 apr 2007, 07:11
av matrox N522
herman86-N693 skrev:Vanlige symtomer på sliten Turbo ? annet en redusert effekt
Den vil bruke vesentlig større mengder med olje enn før.

Lagt inn: 20 apr 2007, 17:48
av herman86-N693
har ingen av disse problemene men bilen ladar , sykt dårlig finner ikke feilen. bytta alle slanger , magnet ventlig , prøvd annen dumpventil .

Lagt inn: 20 apr 2007, 18:27
av EdHunter N815
At bilen lader dårlig har vel neppe noe med turboen å gjøre, i alle fall om du ikke har noen av de nevnte symptomene.

Jeg ville forsøkt å søke litt, det finnes haugevis av tråder om manglende ladetrykk her.

Lagt inn: 21 apr 2007, 10:45
av Ingvar N629
Det er neppe turboen sin feil. Men om du vil sjekke om det er den, napper du ut slangen mellom turboen og magnetventilen. Det er viktig at du har en gradert måler. Nå kjører du en tur, og følger med på trykket. Om turboen er frisk så bør trykket stige temmelig raskt, så vær forsiktig!!! Slipp gassen fortere enn Lucky Luke trekker når du passerer 1 bars trykk.

Men feilen ligger nok et annet sted. Du kan begynne med å sjekke:

Hvilket grunnladetrykk har du? (se FAQ)

Hvor mye lader den maks nå?

Får du noen feilkoder? (se FAQ)

Er sikringa til magnetventilen hel?

Funker magnetventilen?

Du kan jo begynne med å sjekke dette...