Side 1 av 1
Clutch 9000 Turbo
Lagt inn: 25 apr 2007, 10:01
av bZerk
Clutchen på min 9000 Turbo tar helt i bunn, behøver ikke å slippe den mer enn par, tre cm. opp før den har fullt tak. Clutch med alt tilbehør er byttet for ikke så alt for lenge siden. Skal det være slik?
Lagt inn: 25 apr 2007, 10:25
av Joachim N370
Fått luftet ordentlig da?
Lagt inn: 25 apr 2007, 10:49
av bZerk
Godt spørsmål. Kjøpte bilen i denne tilstanden så det vet jeg lite om.
Re: Clutch 9000 Turbo
Lagt inn: 25 apr 2007, 11:08
av Tor N12
bZerk skrev: Clutch med alt tilbehør er byttet for ikke så alt for lenge siden. Skal det være slik?
Kommer jo an på hva du mener med alt tilbehør det... På eldre modeller eller på biler som har gått langt så er det jo vanlig at slave og hovedsylinderen også slites slik at de må overhales eller byttes.
Men som Joachim sier, prøv å luft clutchen først du den skal i allefall ikke være sånn.
Lagt inn: 25 apr 2007, 11:28
av HansWF N416
På de gamle 900 opp til 1993 skjer det av og til at det blit ett ovalt hull i clutchpedalen. Litt vanskelig å forklare, men det er ved det staget som går inn på cluthspedalen. Da dette skjer er det bare såvidt clutchen tar helt inntrykt.
Vet ikke om dette gjelder for 9000, men det går jo ann å se etter.
Lagt inn: 25 apr 2007, 12:04
av Tor N12
HansWF skrev:På de gamle 900 opp til 1993 skjer det av og til at det blit ett ovalt hull i clutchpedalen. Litt vanskelig å forklare, men det er ved det staget som går inn på cluthspedalen. Da dette skjer er det bare såvidt clutchen tar helt inntrykt.
Vet ikke om dette gjelder for 9000, men det går jo ann å se etter.
Ikke noe problem på 9000....
Lagt inn: 25 apr 2007, 12:06
av Terra N837
Hadde samme problem på 9000i`en, da var det slavesylindren som var lekk, den måtte overhales..
Lagt inn: 27 apr 2007, 21:30
av bZerk
Noen ganger ligger løsningen nærmere en man tror. Begynte å undersøke litt rundt pedalen og fant ikke mindre enn fire matter, to tekstil og to gummimatter som lå ovenpå hverandre. Nå får jeg endelig trykket clutchen helt ned.

Lagt inn: 27 apr 2007, 21:41
av Terra N837
bZerk skrev:Noen ganger ligger løsningen nærmere en man tror. Begynte å undersøke litt rundt pedalen og fant ikke mindre enn fire matter, to tekstil og to gummimatter som lå ovenpå hverandre. Nå får jeg endelig trykket clutchen helt ned.

Hehehe
Broderen var plaget av det samme, bare med gasspedalen, etter å ha kjøpt noe bling bling matter å lagt i dørken
Gassen kunne henge fast i matta når han slapp den
Men jeg fikk han på bedre tanker

Lagt inn: 27 apr 2007, 21:44
av bZerk
Det morsomme var at jeg hadde med bilen på et verksted som prøvde bilen og konkluderte med slavesylinderen var defekt. Pris; 7-10 000 kr. Moralen må være å sjekke litt selv før man leverer bilen på verkstedet!
Lagt inn: 27 apr 2007, 23:36
av Eirik N396
Terra N837 skrev:Broderen var plaget av det samme, bare med gasspedalen, etter å ha kjøpt noe bling bling matter å lagt i dørken
Gassen kunne henge fast i matta når han slapp den
Men jeg fikk han på bedre tanker

Hehe! Jeg hadde samme problemet da jeg laget noen selv

Både gass og clutch kunne finne på og henge seg opp! Fikk noen interessante bakkestarter fra tid til annen
