Side 1 av 1

NGK BCPR7ES-11 plugger - tenningsbank over 1 bar

Lagt inn: 01 mai 2007, 20:50
av Morti
Jeg kjører BCPR7ES-11 plugger på skrangla.. (har DI tenning), og sliter litt med å få bort tenningsbank når når det nermer seg 1.5 bar selv om jeg er helt nede i 9 grader tenning på 1.5.. Er disse pluggene alt for varme? Kjører kun 99 vpower..

Er NGK BCR8ES bedre til formålet? Erfaringer? :roll:

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:49
av Ingvar N629
Du kan kanskje prøve å redusere gnistgapet litt. Evt skaffe deg skikkelig sprut :lol:

Min lader også 1,5 bar, null stress med vanlig 98 oktan.

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:51
av Morti
Hvilke plugger kjører du på da?

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:52
av Ingvar N629
Samme som deg.

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:53
av Morti
Hvor mange grader tenning har du på 1.5 på 4000-4500 rpm? (Hvis du får sett det i den flotte trionicen din da ;)

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:55
av Ingvar N629
Hakke peiling. Spør Tommy, han som har mappa den!

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:56
av Morti
Ingvar N629 skrev:Hakke peiling. Spør Tommy, han som har mappa den!
hehe, trionic er "kjekt" altså ;)

Lagt inn: 01 mai 2007, 22:57
av Ingvar N629
Har ikke det problemet der iaf! Men har et annet...

Lagt inn: 01 mai 2007, 23:16
av Morti
Ok.. er jo ikke noe problem å lade 2 bar uten tenningsbank hvis man nesten ikke har fortenning i det hele tatt... Er ikke ladetrykk det blir hk av, men forbrenningstrykk!

Lagt inn: 02 mai 2007, 10:52
av Ingvar N629
Morti skrev:Ok.. er jo ikke noe problem å lade 2 bar uten tenningsbank hvis man nesten ikke har fortenning i det hele tatt...
Fullt mulig det, men det er jo ikke noe moro... Kjører en gammel turbodiesel som vinterbil, lader 1,5 bar den, men det skjer liksom så lite... Må nok justere litt der når jeg får tid. Men den trenger ny toppakning først, tålte nok ikke peaken på 1,8 bar. Er ikke lett med så mye trykk når det kun er mekanisk regulering.