reg. reim elle rkjede på og900?
Moderator: Moderatorer
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Innlegg: 305
- Registrert: 23 sep 2006, 16:50
- Sted: enebakk
reg. reim elle rkjede på og900?
noen som vet om det er reg.reim eller kjede på og'n min?
2003 OG9-3 Med hjort under panseret
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Innlegg: 305
- Registrert: 23 sep 2006, 16:50
- Sted: enebakk
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Innlegg: 305
- Registrert: 23 sep 2006, 16:50
- Sted: enebakk
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Finnes ingen fasit på hvor ofte de skal byttes. Det er når det begynner og rasle i dem, og det er ikke sikkert at det kommer til og gjøre det en gang.
Når det gjelder vansklighetsgraden så vil si den er relativt høy på 16V. Men med haynesbok, teknisk innsikt og god tid så er det overkommelig. Men deffinitivt ingen jobb jeg hadde gått på dersom det ikke var helt nødvendig.
Når det gjelder vansklighetsgraden så vil si den er relativt høy på 16V. Men med haynesbok, teknisk innsikt og god tid så er det overkommelig. Men deffinitivt ingen jobb jeg hadde gått på dersom det ikke var helt nødvendig.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kjedet skal byttes når strammeren er så og så langt ute. Rekker ikke å finne hvor mange mm det er snakk om nå, men søk litt, evt på STCS, så finner du nok ut av det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Innlegg: 305
- Registrert: 23 sep 2006, 16:50
- Sted: enebakk
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Innlegg: 305
- Registrert: 23 sep 2006, 16:50
- Sted: enebakk
Måtte bytte på min T16 da den var gått ca 210`km.
Merket kraftig rasling fra registeret når motoren var helt kald, dvs fra rett etter jeg startet, så forsvant lyden etter litt kjøring. Lyden fra registeret hører man ikke så godt ved jevnt pådrag, da er det jevn "strekk" i kjedet, det høres mest når man slipper gassen eller gir mer gass, altså når man varierer belastningen.
PS
Det er uhyre viktig at man ikke ignorerer et kjede som begynner å bli dårlig; hvis det ryker, oppstår skader som koster flerfoldige titusen å fikse!
Merket kraftig rasling fra registeret når motoren var helt kald, dvs fra rett etter jeg startet, så forsvant lyden etter litt kjøring. Lyden fra registeret hører man ikke så godt ved jevnt pådrag, da er det jevn "strekk" i kjedet, det høres mest når man slipper gassen eller gir mer gass, altså når man varierer belastningen.
PS
Det er uhyre viktig at man ikke ignorerer et kjede som begynner å bli dårlig; hvis det ryker, oppstår skader som koster flerfoldige titusen å fikse!
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg hører en dunking/banking når jeg presser bilen på lave turtall i høyt gir.. Er rundt 2000 omdreininger jeg hører det på, trodde det var resonans fra eksos først..Aero1990 skrev:Måtte bytte på min T16 da den var gått ca 210`km.
Merket kraftig rasling fra registeret når motoren var helt kald, dvs fra rett etter jeg startet, så forsvant lyden etter litt kjøring. Lyden fra registeret hører man ikke så godt ved jevnt pådrag, da er det jevn "strekk" i kjedet, det høres mest når man slipper gassen eller gir mer gass, altså når man varierer belastningen.
PS
Det er uhyre viktig at man ikke ignorerer et kjede som begynner å bli dårlig; hvis det ryker, oppstår skader som koster flerfoldige titusen å fikse!
Styrer med DAB og AUX
kan jo være kassa da.. har noen kjeder der også.. har du noen mulighet for og ta opp lyden?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]