Side 1 av 1

servotrykk? edit: problemer igjen!

Lagt inn: 09 mai 2007, 20:19
av Liebak
siden ingen svarer i prosjekt tråden så spør jeg her.

hvor mye trykk er det i servosystemet på og900?
er det noen som vet hvor mye trykk en el-servopumpe fra astra leverer?

håper på svar nå :D

Lagt inn: 09 mai 2007, 20:56
av Saab900STCR
Jag vet inte hur mycket tryck styrservot i din bil jobbar med.
Men, jag har en pump från en Astra i min Ng och det funkar kanon!

Mvh

Lagt inn: 09 mai 2007, 21:33
av Liebak
høres bra ut...

på pumpa er det 4 ledninger. to tykke og to tynne. har du noen forklaring på hvilken farge som skal koples hvor å kanskje :D

Lagt inn: 09 mai 2007, 22:30
av Liebak
edit: fant ut hvilken slange som skal hvor..

men om du har en forklaring på hvilke ledninger som skal hvor så hadde det vært topp anders...

Lagt inn: 10 mai 2007, 22:30
av Saab900STCR
Ska fixa det åt dig!
På min är det 5stycken...
Dom 2 grova är väl självklara?
Sen så ska det vara + på 2 av dom tunna på min.
En som får ström när tändningen är på och en som får ström när motorn går.
Den sista på min är till diagnos i Astra, så den struntade jag i att koppla, bara kapad å isolerad.
Jag har huvudströmmen och den som ska ha ström när motorn går på 2 brytere.
Den som ska ha ström med tändning är kopplad till tändningen.
Att det är kopplat så på min bil är för att jag vill kunna slå av den på huvudstömmen när jag ska starta bilen eftersom jag har ett ganska litet batteri.
Jag kan berätta vilka som ska vad i morgon kväll.

Mvh

Lagt inn: 11 mai 2007, 09:51
av Børre N17
Glimrende Anders, dette trenger jeg også. Har lett og lett, og klødd meg noe i huet ovet hva som er hva på Astra pumpa mi.

Lagt inn: 11 mai 2007, 09:59
av Ingvar N629
Hva slags Astrapumpe er det dere bruker? Altså fra hvilke årsmodeller?

Lagt inn: 11 mai 2007, 10:38
av Børre N17
Jeg har en fra en -99, Astra G.
Sitter el.pumpe på Zafira A'n vi har også, men den minner mer om den typen som sitter på 9-3 SS/SC.

Det jeg har lest om den er at den regulerer trykket etter belastningen.

Lagt inn: 11 mai 2007, 12:44
av Liebak
min pumpe har disse ledningene:
tykk rød. = konstant +?
tykk brun = jord?
tynn svart = jord?
tynn blå/hvit = styrestrøm fra tenning?

bare sånn jeg har tippa at det skal være...

Lagt inn: 11 mai 2007, 13:36
av Saab900STCR
sprokit_mk1 skrev:min pumpe har disse ledningene:
tykk rød. = konstant +?
tykk brun = jord?
tynn svart = jord?
tynn blå/hvit = styrestrøm fra tenning?

bare sånn jeg har tippa at det skal være...
Nästan rätt! :)
Tjock röd = konstant + (huvudmatning)
Tjock brun = konstant - (huvudmatning)
Tunn svart = styreström + (tändning på)
Tunn blå/vit = styreström + (när motorn går)

Men detta är vad jag kommer ihåg.
Ni ska få exakt besked i kväll!

Mvh

Lagt inn: 21 mai 2007, 18:15
av Liebak
huff! nå er frusterasjonen til å ta og føle på!!!

nå er alt koplet riktig, riktig olje på plass og det var tett når jeg satte på pumpa... men så gikk jeg å vridde på rattet og da skjedde det noe brått. tannstanga fikk skikkelig spasmer og svingte frem og tilbake uten at jeg klarte å holde den igjen. fikk stoppet pumpa og så da at det hadde lekket litt ut ved "pinjongen"? eller hva det heter på tannstanga.
er tannstanga da ødelagt eller blir det tett igjen i simringen bare det blir mindre trykk?

ringte anders å spurte, og vi skjønte vell begge at det var snakk om for høyt trykk for tannstanga. så pratet han om noen kuler inni som ikke klarte å lukke hvis trykket ble for stort. sitter disse med fjærer midt inni, eller bak en skrue eller lokk noen plass?
fant ei lita tynn fjær på str med ei fra lighter under bilen men håper det er tilfeldig og at den kommer fra en annen plass....?

må finne ut hvor mye trykk det er på og900 så hvis noen kan finne ut dette for meg er jeg veldig takknemlig!

forslag og innspill motas med stor takk!!!