Side 1 av 2
Lagt inn: 14 mai 2007, 18:06
av og900turbo
Den varme lufta i Drammen du påstår du likte så godt?

Lagt inn: 14 mai 2007, 19:28
av Paradigm N558
sånn går det med forrædere!
Toppakningen? :s
Lagt inn: 14 mai 2007, 20:08
av Gunnar N326
Eksosanlegget som har tetta seg? Kan skje, skjedde bakerste potta mi... Gikk ikke noe særlig da nei..

Lagt inn: 14 mai 2007, 21:18
av EdHunter N815
Kan det være DI som trøbler? Har jo vært mange rare feil som har blitt løst med å bytte DI... Kom på mjøstreffet på Gjørvik til helgen, så kan du få låne min til å teste med!

Lagt inn: 14 mai 2007, 21:39
av kalvin
Kan være eksosen selv om den er ganske ny...Bestilte nytt 3" anlegg til min å der var den ene potta tett..

..så da gikk den utrolig dårlig..hehe
Lagt inn: 14 mai 2007, 21:40
av Mats900R
hvis luftfilteret er tett så vil bilen gå dårligere, men det reiner jeg med du har sjekket

Lagt inn: 14 mai 2007, 22:06
av Frode N073
hvis du ikkje bytta katten så kan det ver den.
ein kompis hadde 2 tette katta på chevyen sin. den gjekk nesten ikkje på flatmark te slutt.
Lagt inn: 14 mai 2007, 22:12
av ArntR N315
Ville bare tipse om hva som skjedde med min 9k.
Dagen før jeg skulle selge den, gikk slangen til intercoolern av...
Skjønte ikke et kvekk... det var som å kjøre lada 1500 GT uten i'en..
Fikk på slangen og stramma slangeklemma litt ekstra.
Kan bemerkes at jeg måtte løsne den av ifbm med bytte av pakning mellom grenrør og turbo... Var vel litt slurvete da jeg monterte det på igjen..
Så... bare et lite tips... el. noe...
Håper du finner feilen.
mvh
ArntR
Lagt inn: 14 mai 2007, 22:18
av og900turbo
For å få sjekket om eksosanlegget er tett, kan det være en ide å skru ut et plugget hull mellom turboen og katten hvis det finnes på 9000, eller evt. skru ut lambdasonda? Hvis anlegget er tett skal det jo i teorien blåse friskt ut det lille hullet?
Lagt inn: 14 mai 2007, 22:30
av knut N458
Altfor lav tenning ved turbotrykk? Eller en bensinpumpe som er i ferd med å ta kvelden?
Lagt inn: 14 mai 2007, 22:30
av Morten-N146
Daniel N683 skrev:takk for tips.. men at noe på eksossiden skal gå tett over natten kan jeg ikke forstå.
Det kan heller ikke være IC slanger eller lignende da jeg henter ut trykk til turbotrykksmåleren fra innsuget.. og den lader som normalt...
man hører turbosus og at dumpventilen jobber.. så det er trykk (alt er relativt

) i massevis.. måleren viser også 0.9 bar som før..
Var nettopp ute å kjørte en tur for å teste litt.. ved litt gasspådrag går den fint, men ved halv-full gass er det som om bilen kveles - av for mye luft..

Hvis du har antydning til hvite plugger er det at den får for lite bensin. Da er det vel enten bensinpumpa som er gåen ellers er det bensitrykksregulatoren. Har hatt samme problemet med 9-5 nå med samme symptomer (da var det pumpa). Hos meg hørte jeg det da pumpa startet at den hadde en liten knurring før den gikk tilnærmet normalt. Hvis det er pumpa har SP forøvrig pumpe for 990,- så du slipper å kjøpe ny hos Saab med tankmåler/armatur for 4000,-.
Lagt inn: 17 mai 2007, 10:19
av lie_N509
Jeg har fylt V-power noen ganger, merket ikke noen spesiell forskjell med det.
Lagt inn: 17 mai 2007, 10:57
av Ingvar N629
Nå var jo ikke bildene av pluggene så skarpe, men for meg ser det ut som om motoren din går for magert! Det var du som kjøpte bensinpumpe av meg, var det ikke? Lenge siden du byttet bensinfilter?
Lagt inn: 17 mai 2007, 12:35
av SaaBent N442
Har du sjekket rundt innsug? kan være en vakumslange som er
sprukket eller har hoppet av. (slangen til btr. feks.).
Lagt inn: 17 mai 2007, 22:02
av Tor N12
Feil plugger!! Du har da ikke voldsomt med trim.... BCPR7ES er det som gjelder.