Jeg har tenkt til å kanskje montere det effektanlegget som Speedparts har til min 900.
Hvis jeg i tillegg fjerner katalysatoren og setter på et rett rør i stedet, vil dette kunne få negative konsekvenser med tanke på motorstyring eller lambdasonden etc.?
Effektanlegg til 900 96 mod
Moderator: Moderatorer
Effektanlegg til 900 96 mod
Kraft + 2x(estetisk nytelse) = SAAB
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik
Hei.jeg så inlegget ditt.
Det jeg ville gjøre hvis jeg var deg er å ringe til et saab verksted.
Du skjønner jeg har nemlig en 9-3 Turbo som jeg kjøpte orginalt effektanlegg.Sinnsykt tøft med Viggen enderør.Kostet ca3600
Det er laget av Remus for saab,finnes i orginale saab optionsboka.
Tror det passer på 900 også!!!!!!
Det jeg ville gjøre hvis jeg var deg er å ringe til et saab verksted.
Du skjønner jeg har nemlig en 9-3 Turbo som jeg kjøpte orginalt effektanlegg.Sinnsykt tøft med Viggen enderør.Kostet ca3600
Det er laget av Remus for saab,finnes i orginale saab optionsboka.
Tror det passer på 900 også!!!!!!
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Fjerner du katalysatoren vil du sansynligvis ikke passere avgasskontrollen på EU godkjenninga. Har du derimot en stigeovergang fra original 60mm til speedparts 3", kan du kjøpe rett rør å kjøre med i mellomtiden, for så å montere tilbake katalysatoren ved EU godkjenningen. Jeg ville ventet til lommeboka hadde vokst, og investert i et 3" framrør med sportkat. Motorstyringen klarer seg sansynligvis uten katalysator. Angående eksosanlegg til 9-3, så vil endestykket peke nedover hvis du har originalfanger på bak.
lawicel CanUsb, og Tech2!
Tusen takk for svar! Men saken har nå blitt at jeg har fått hull i det flex-røret rett etter grenrøret, så det må uansett fikses, men det virker ikke som Speedparts har så mye mer å tilby til bilen min enn et 3" anlegg fra katalysatoren og ut, Jeg har nemlig en 900s uten turbo.
Det er vel kanskje sånn at jeg ikke får så mye effekt av å fjerne kat'en eller den bakerste lyddemperen hvis jeg ikke har turbo?mest lyd+utseende å hente...?
Hvor bør jeg henvende meg ang flex-røret?Hvis jeg kjøper eksosen til Speedparts så kan vel de montere det samtidig...
Det er vel kanskje sånn at jeg ikke får så mye effekt av å fjerne kat'en eller den bakerste lyddemperen hvis jeg ikke har turbo?mest lyd+utseende å hente...?
Hvor bør jeg henvende meg ang flex-røret?Hvis jeg kjøper eksosen til Speedparts så kan vel de montere det samtidig...
Kraft + 2x(estetisk nytelse) = SAAB
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Alternativet kan være å få et eksosverksted til å sveise på en ny flex, ala Svendsen eksos. Eller så kan man gå til en rekvisitabutikk å bestille opp et originalt rør (mye billigere enn på saab). Ikke så mye å hente ut av en sugmotor med eksosanlegget, kanskje 3-5 Hk. Katalysatoren er en propp, men lite å vinne der på en sugmotor. Speedparts anlegg er vel til turbo? ikke sikker. Blir mest for lyd/utseende.
lawicel CanUsb, og Tech2!