motorbytte 88mod 900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Supersaab
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 24 feb 2004, 01:00
Sted: Lillehammer

motorbytte 88mod 900

Legg inn av Supersaab » 24 feb 2004, 18:49

Hei....

Jeg har en 88 mod 900i. Vurderer nå å bytte motor i den til en T16-motor.
Lurer på om det er noen problemer med dette motorbyttet?
Passer turbomotoren rett inn, eller er det mye tilpasninger og arbeid?
Hva må man i tilfelle gjøre for å få passet den inn?

Er det noen som har gjort dette motorbyttet før som har noen tips?

Håper på svar!

B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Legg inn av B.Elle N126 » 24 feb 2004, 18:55

skal gjøre dette på min ... MY92 900i 16V skal bli en T16...
blir gjort i samarbeid med Mortimer en gang snart når det blir noen grader varmere. Har snakket om å lage et mini-treff/tema-treff rundt dette.
Skal ikke være noen tryllekunst å få dette til, men noen triks må vel gjøres.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Supersaab
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 24 feb 2004, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av Supersaab » 26 feb 2004, 15:58

Ok! :)


Men er det noen som har utført dette motorbyttet noen gang i en 900i 88 mod som vet om det er noen problemer med det?

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Bytte

Legg inn av Petter 900 T » 27 feb 2004, 00:14

Du trenger oljekjøler, annet eksosanlegg. Evt APC med ledningsnett,ellers er det "bolt on"

Har komplett eksos til salgs, apc m.m.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Supersaab
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 24 feb 2004, 01:00
Sted: Lillehammer

bytte motor

Legg inn av Supersaab » 10 mar 2004, 20:53

passer en 85 mod t16 motor i min 900i 88mod?

Eventuelt hva må skiftes?

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 11 mar 2004, 17:26

motoren passer rett i, den er i utgangspunktet lik. det du må gjøre er å ta det eksisterende ledningsnettet til motoren og kaste det passe langt vekk fra bilen, og så må du inn med et nytt som tilhører T16-motoren. (annen hjerne bl.a)
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Svar