kaldstarten fungerer ikke ordentlig, les topic for info
Lagt inn: 16 mai 2007, 22:18
har da fått skilt på bilen, men har et veldig irriterendes problem
når bilen er varm så fungerer den ganske ok, eneste er at ved 3000rpm +/- 500rpm så napper den ved motstand (noe som er irriterendes i 100 i 5gir siden da ligger dne på 3000rpm og napper litt) er ikke så gerlig at det ikke går an å kjøre, men er irriterendes, men i 110 så forsvinner nappinga igrunnen.
er også sånn når jeg skal gi på, alltid rundt ca 3000rpm så napper den litt (hender seg den ikke gjør det)
men til hovedproblemet, når jeg starter bilen på morra'n når den er kald, (varm så starter den med en gang) starter opp, den går opp i ca 1100rpm, så dropper den ned til 3-400 og enten stopper eller klarer akkurat å karre seg igang igjen for så å bare droppe ned igjen og samme regla om igjen, skjer da flere ganger (verste var at jeg måtte starte den igjen 20ganger) så tilslutt klarer den å holde seg på ca 1000rpm, da er det bare å stå å vente et par minutter til den får litt temperatur, (klarer ikke få opp krefter til å kjøre ellers) så etter et par min så går det an å karre seg ut av innkjørselen å kjøre langsetter veien, men bare hakker over 2500rpm, så går ikek fort for å si det sånn.
når motoren er varm (holder å køre 1km) så blir motoren bedre og bedre.
noen tips om hva som kan være feil?
ngk plugger, beru rotor/fordelerlokk, byttet alle vakuumslanger i motorrom blandinga virker ok ut (co/farge på pluggen er fin)
si fra om du trenger mer info
sab 900 1987mod turbo 8ventilers med k-jettronic system (vakuumstyrt kaldstart om jeg vet riktig)
når bilen er varm så fungerer den ganske ok, eneste er at ved 3000rpm +/- 500rpm så napper den ved motstand (noe som er irriterendes i 100 i 5gir siden da ligger dne på 3000rpm og napper litt) er ikke så gerlig at det ikke går an å kjøre, men er irriterendes, men i 110 så forsvinner nappinga igrunnen.
er også sånn når jeg skal gi på, alltid rundt ca 3000rpm så napper den litt (hender seg den ikke gjør det)
men til hovedproblemet, når jeg starter bilen på morra'n når den er kald, (varm så starter den med en gang) starter opp, den går opp i ca 1100rpm, så dropper den ned til 3-400 og enten stopper eller klarer akkurat å karre seg igang igjen for så å bare droppe ned igjen og samme regla om igjen, skjer da flere ganger (verste var at jeg måtte starte den igjen 20ganger) så tilslutt klarer den å holde seg på ca 1000rpm, da er det bare å stå å vente et par minutter til den får litt temperatur, (klarer ikke få opp krefter til å kjøre ellers) så etter et par min så går det an å karre seg ut av innkjørselen å kjøre langsetter veien, men bare hakker over 2500rpm, så går ikek fort for å si det sånn.
når motoren er varm (holder å køre 1km) så blir motoren bedre og bedre.
noen tips om hva som kan være feil?
ngk plugger, beru rotor/fordelerlokk, byttet alle vakuumslanger i motorrom blandinga virker ok ut (co/farge på pluggen er fin)
si fra om du trenger mer info
sab 900 1987mod turbo 8ventilers med k-jettronic system (vakuumstyrt kaldstart om jeg vet riktig)