Side 1 av 1
Hvilken dekkdimensjon på 19"
Lagt inn: 23 mai 2007, 18:39
av turbotomas
Hei!
Har nettopp bestillt meg 8x19" MAK Blade fra Speedparts, og lurer på om noen har erfaring med hvilken dekkdimensjon som funker best på en og9-3?
Lagt inn: 23 mai 2007, 18:49
av EdHunter N815
Jeg har god tro på at akkurat Speedparts har relativt bra peiling på dette!
Lagt inn: 23 mai 2007, 18:51
av Tor N12
På den gule så har vi 235/35-19 Funker fint det men vi har jo ikke akkurat standard understell og strengt tatt så blir vel rulleomkretsen litt i høyeste laget i forhold til orginal vel??
Lagt inn: 23 mai 2007, 19:00
av EdHunter N815
Hvilken dimmensjon som blir innenfor lovens grenser kan du sjekke
her. Bare velg orginal dimmensjon og ny dimmensjon, så regner den ut og forteller deg om det er riktig!
Husk at det er en fordel å være innenfor disse kravene uansett, siden feil diameter går ut over både kjøreegenskaper og gir feilvisning på speedometer.
Lagt inn: 23 mai 2007, 23:02
av ottorasmussen N242
Når jeg hadde
denne med meg på vårmønstringen var det montert 19' på den, med 35-profil.
Det hadde tatt borti hjulbuen og laget merke.

Altså, ikke 35-profil.
Lagt inn: 24 mai 2007, 02:00
av Trond N47
225/35x19 finnes, og det passer litt bedre til rulleomkretsen. Tror du skal være bra heldig med innpresset for å få plass til 8" brede felger på din bil. Jeg har 235/35 på min 9-5 og det er litt smale dekk til 8x19 felgene. River litt plast i de verste humpene også.
Lagt inn: 24 mai 2007, 06:32
av ottorasmussen N242
Jeg glemte å si at disse felgene kommer fra en ng900 turbo, senket og jævlig.

Det er riper ytterst i dekkene etter hjulbuen.

Jeg var litt trøtt i når jeg skrev det forrige innlegget.
Lagt inn: 24 mai 2007, 09:29
av Kåre N900
På NG900 er innpressen det viktigste for å unngå subbing, Bent og Ole har kontroll på dette. Jeg kjører med 35mm senk og 235/35 -19. Subber kun dersom noen forviller seg inn i baksetet, og dermed har jeg en fin unnskyldning for å unngå "dødvekt"

Men speedometeret viser litt i minste laget, som Utengen er inne på.
Kjørte med 215/35 -19 i fjor, da viste meteret riktig. Men ser bedre ut med 235

Lagt inn: 29 mai 2007, 22:56
av turbotomas
EdHunter N815 skrev:Jeg har god tro på at akkurat Speedparts har relativt bra peiling på dette!
Takker for alle svar!
Ja ringte SpeedParts og de sa at 235/35-19 (felg ET45) funket bra, og at det ikke skulle subbe uten senk. Ved senk bør man modde litt bak (vinkelsliper på en kant). Lurer litt på Eibach-fjærer. Noen tips? Vil gjerne beholde så mye komfort så mulig.
Ellers noen som vet hvor man kan få tak i det spoilersettet som står orginalt på siste års (2002) Og9-3? Synes det er diskret og pent
Lagt inn: 29 mai 2007, 23:06
av Eirik N396
turbotomas skrev:Ellers noen som vet hvor man kan få tak i det spoilersettet som står orginalt på siste års (2002) Og9-3? Synes det er diskret og pent
Prøv på STCS du, der er nok sjansene best. om du ikke vil betale i dyre dommer hos Saabforhandleren

Lagt inn: 04 jun 2007, 15:08
av turbotomas
Da var hjulene på plass! (8x19 et45 med 235/35-19) Var faktisk gode å kjøre på! Mindre sporing enn orginalt. Nå går det greit å bytte fil på motorveien uten å klype hardt i rattet

Bra komfort også! Skal se om jeg får lagt ut et par bilder etter hvert