Side 1 av 1
Turbo trykk 9000
Lagt inn: 01 jun 2007, 21:28
av kalvin
Noen som vet hva original trykket skal være på 9000 2,3T??Å hvor mye hester mer en får av å justere opp trykket???
Lagt inn: 01 jun 2007, 21:34
av EdHunter N815
Jeg er sikker på du finner ut dette om du søker litt...
Re: Turbo trykk 9000
Lagt inn: 02 jun 2007, 00:39
av Gunnar N326
kalvin skrev:Noen som vet hva original trykket skal være på 9000 2,3T??Å hvor mye hester mer en får av å justere opp trykket???
IKKE skru opp trykket! Hvis du gjør det...
Trimming gjøres best med å oppgradere programvare... Flere leverandører å velge i der. Gir flere hester, og er tryggere for motoren.
Re: Turbo trykk 9000
Lagt inn: 02 jun 2007, 01:36
av Eirik N396
Gunnar N326 skrev:kalvin skrev:Noen som vet hva original trykket skal være på 9000 2,3T??Å hvor mye hester mer en får av å justere opp trykket???
IKKE skru opp trykket! Hvis du gjør det...
Trimming gjøres best med å oppgradere programvare... Flere leverandører å velge i der. Gir flere hester, og er tryggere for motoren.
Nå vet jeg veldig lite om 9000, men regner med at du Gunnar tenker på "wastegatetrimming" nå? Altså å justere GLT. Det bør du styre unna Kalvin
Om du tenker på en bränselchip + APC-justering er vel dette vanlig prosedyre for å få litt mer fart i en 9000 ? (Denne har vel LH 2.4.2 ? Så slik ut da jeg søkte litt rundt)
Lagt inn: 02 jun 2007, 01:49
av Ingvar N629
Den har vel DI/APC ettersom det er en M92. Altså funker ikke skrutrekkermetoden på APCn.
Lagt inn: 02 jun 2007, 03:43
av EdHunter N815
Skal prøve å svare på det opprinnelige spørsmålet;
Orginalt ladetrykk (
STCS FAQ);
B234L.. LH man........ 1,00 +/-0,03 (M1991-1993)
Det er som de sier ikke bare å skru opp ladetrykk for å få mere hester. Blåkran, som jeg antar er hva du tenker på, er ikke veien å gå for å trimme en bil med turbo, det er heller en vei å gå for å rasere motoren. Jeg ville gått til et seriøst firma og kjøpt en komplett "pakke", som i alle fall sørger for at motoren din får nok bensin til å opprettholde riktig forbrenning ved høyere trykk.