Side 1 av 1

Varmeapparatregister

Lagt inn: 01 jun 2007, 22:17
av bZerk
Har noen spørsmål rundt varmeapparatregisteret. Det er vel 100% sikkert at jeg har et register som lekker da det er vått på gulvet på passasjersiden, det dugger som besatt i bilen, og når jeg setter på varmen kommer den søte lukta. Når jeg har parkert bilen og kommer tilbake litt senere er det dugg på alle rutene. Kan ikke finne noen andre vannlekkasjer på bilen.

Jeg har AC som er tom og klima. Er det dyrt å få dette skiftet? Noen som har fått gjort f. eks. hos Speedparts? Mye jobb?

Lagt inn: 01 jun 2007, 23:43
av Tor N12
Faq ;)

viewtopic.php?t=8822

Vet ikke hva SP tar for den jobben, men generelt så er dette en rimelig kostbar affære å få fikset på et verksted ettersom det går endel tid.

Når du først gjør jobben så skift vifta med det samme! Sp selger vifta rimelig 8)

Lagt inn: 02 jun 2007, 21:20
av bZerk
Det er ikke dugg på rutene i dag når det er fint vær kun når det regner. Pleier det å være slik?

Lagt inn: 03 jun 2007, 13:00
av Gunnar N326
Ja, kan godt være slik.
Var sånn på min også.

Lagt inn: 03 jun 2007, 13:10
av bZerk
Da får vi satse på en varm sommer! Jeg skal fylle gass på AC, har det noe å si på denne varmeapparatregister lekkasjen?

Lagt inn: 03 jun 2007, 13:48
av ottorasmussen N242
Nei, varmeapparatregisteret går det vann igjennom, ikke gass.
Du kan jo prøve med noe radiatortetning, det kan jo sikkert være verdt forsøket, for det der er litt av en affære å bytte.

Du skrur løst mye greier for å komme til den saken der.
Hadde jeg hatt en 1991-modell hadde jeg prøvd radiatortetning.

Lagt inn: 03 jun 2007, 13:52
av bZerk
OK. Takker.

Lagt inn: 03 jun 2007, 20:51
av Skaten N671
ottorasmussen N242 skrev:Du kan jo prøve med noe radiatortetning, det kan jo sikkert være verdt forsøket, for det der er litt av en affære å bytte.
Vil ikkje anbefala radiatortetting. Det er nåke drit som legg seg i heile kjølesystemet. Var borti ein bil på jobb som dei hadde brukt det på for å han brukte vatn. Viste seg å vera toppakning som var gåen. Me bytta toppakning, men fekk ikkje varme i varmeapparatet. Hadde også problem med at motor gjekk seg varm. Dette pga. at radiatortettinga tetta så mykje at det ikkje var god nok gjennomstømming i radiator + varmeapparat.

Men men , det er mi meining. Sikkert forskjel på ulike typar radiatortettingar og, men blei litt skeptisk etter den jobben....


Vegard

Lagt inn: 03 jun 2007, 21:45
av ottorasmussen N242
Trikset med radiatortetning er jo at det skal holde seg flytende helt til det eventuelt treffer et hull.
Det vil nok være lurt å bytte kjølevæsken når hullet evt. er tettet.

Lagt inn: 03 jun 2007, 23:55
av bZerk
Har ei flaske med radiatortettning og bak på den står det at den skal være i systemet, ikke bli tømt ut igjen. Men det er kanskje forskjell på dem.

Lagt inn: 03 jun 2007, 23:59
av ottorasmussen N242
Det er helt sikkert flere typer, ja.
Du kan jo helle det på og prøve.

Jeg regner med du har vært andre steder enn biltema? :)

Lagt inn: 04 jun 2007, 00:07
av Tor N12
"helle på og prøve" :?

Radiatortetting bør være siste utvei!
Hvis slike vidundermiddel virkelig hadde fungert godt så hadde nok flere brukt det, problemet er jo som andre har nevnt her at det er lett at også deler av kjølesystemet tetter seg.

Slike middel er jo heller ikke kjent for å vare så da blir vel dette omtrent som å pisse i buksa for å bli varm...