Lurer, da det gjør saken enklere å få tak i en pent brukt topp og evt bytte hele

Evt hva er forskjell, hva kan brukes/ikke brukes?
Så sist men ikke minst, er det noen som har en liggende i oslo akershus område?

Moderator: Moderatorer
Toppen må alltid reingjerast/slipast/pussast før ein set den på. Det same med blokka. Dette for å få vekk gamle pakningsrestar.daytonabeach skrev:Må jeg slipe toppen selv om den nye er i orden???
Og, er det riktig at jeg må av med kammen for å justere ventilene på min motor?
Lurer på om en av eksos vent har fått litt lite klaring da den gir en 3 sylinder følelese ved akselerasjon på lave turtall, når turtallet øker så blåser den jo over og jeg merker ikke så mye til det... I værste fall en brent ventil, men synes den trekker såpass bra at det ikke føles så ille ut
Kan du si noe om i grove trekk hva man skal gjøre da etter å ha tatt av topdekselet? Finnes det noe sett bolter på siden av kammen?P3t3r skrev:På de gamle V**** motorene vi skrudde på på skolen så var det shims justering, men man måtte ikke av med kammen fordet
Skrudde ikke på noe bolter i det hele tatt etter vi hadde tatt av toppdekslet, vi hadde bare et spesial verktøy, som er litt vanskelig å forklare, men det ser ut som en J, der du holdt i den enden som er opp, også satte vi den mellom to ventiler, under kammen altså, så kantene på den lå akkurat oppå kantene av de "skålene"shimsa ligger i.daytonabeach skrev:Kan du si noe om i grove trekk hva man skal gjøre da etter å ha tatt av topdekselet? Finnes det noe sett bolter på siden av kammen?