Hei!
I dag har damen vært på tur, og hun merket at bilen ble tung å styre.. Hun kom hjem i sted, og klarte knapt å parkere! Reima er OK, servopumpa ser OK ut, MEN, det er helt bløtt på undersiden av bilen!! Noen som har en anelse hva som er galt?? Det røyk litt utav toppen av servo-olje beholderen når jeg klemte på slangen. Det var også små "tikk tikk" lyder fra pumpa, uregelmessig og knapt hørbart, når bilen var igang og vi prøvde å styre..
Det kom IKKE olje fra beholderen, pumpa e.l., jeg kunne ikke se hvor det kom fra, men tydelig på undersiden av bilen. Ser ut som det er "sprutet" litt utover, siden det var på et større område.
Mvh
Magnus
HJELP!! SERVO!!
Moderator: Moderatorer
- Magnus N592
- 0.7 bar
- Sted: Trondheim
HJELP!! SERVO!!
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.
- Magnus N592
- 0.7 bar
- Sted: Trondheim
Hei!
OBS, glemte å poste videre, da dette skjedde rett før ferien..
Det som skjedde var at det løsnet en kobling på undersiden av bilen, så servo-olja rant ut.. Når dama ringte meg og sa det var litt lyd og servoen kom-og-gikk, så trudde jeg det bare var slakke på reima og/eller gåen reim! Så jeg ba henne kjøre hjem.. TABBE det, pumpa skar seg, og måtte byttes! 6000,- på Sabb-Huset for ny pumpe! + arbeid!
Og Speedparts kunne levere pumpe kun til samme pris..
Sjekket ut med SDCC, men ble så jeg fikk god rabatt hos Saab-Huset på pumpa (bilen har nå gått 90 000), i tillegg til at jeg slapp å betale for feilsøkinga først (de måtte opp med bilen og lete en del før de fant hvor det var lekkasje..), i tillegg hadde det kommet en sprekk på luftfilterboksen (slo nedi et hull i vinter, ingenting av felger eller annet ble skadet), og de var redd denne sprekken skulle spre seg så det ble til at luft kom inn utenom filteret.
Byttet komplett luftfilterboks og servopumpe, ble 9000,- alt i alt..
Dyrt, men sparte ca 4000,- allikevel i rabatt, i tillegg til at jeg har ei ny sevopumpe, ikke ei brukt uten garanti (er jo en slitedel..).
Surt, dyrt, men alt i alt OK med rabatt og ferdig byttet slitedel..
Mvh
Magnus
OBS, glemte å poste videre, da dette skjedde rett før ferien..

Det som skjedde var at det løsnet en kobling på undersiden av bilen, så servo-olja rant ut.. Når dama ringte meg og sa det var litt lyd og servoen kom-og-gikk, så trudde jeg det bare var slakke på reima og/eller gåen reim! Så jeg ba henne kjøre hjem.. TABBE det, pumpa skar seg, og måtte byttes! 6000,- på Sabb-Huset for ny pumpe! + arbeid!
Og Speedparts kunne levere pumpe kun til samme pris..
Sjekket ut med SDCC, men ble så jeg fikk god rabatt hos Saab-Huset på pumpa (bilen har nå gått 90 000), i tillegg til at jeg slapp å betale for feilsøkinga først (de måtte opp med bilen og lete en del før de fant hvor det var lekkasje..), i tillegg hadde det kommet en sprekk på luftfilterboksen (slo nedi et hull i vinter, ingenting av felger eller annet ble skadet), og de var redd denne sprekken skulle spre seg så det ble til at luft kom inn utenom filteret.
Byttet komplett luftfilterboks og servopumpe, ble 9000,- alt i alt..
Dyrt, men sparte ca 4000,- allikevel i rabatt, i tillegg til at jeg har ei ny sevopumpe, ikke ei brukt uten garanti (er jo en slitedel..).
Surt, dyrt, men alt i alt OK med rabatt og ferdig byttet slitedel..
Mvh
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.