Side 1 av 1
Turbotrykksmåler på 9000 ltt
Lagt inn: 16 jun 2007, 14:23
av Fredrik N707
Hei!
Hvor kan jeg koble meg på hvis jeg ønsker å ha en turbotrykksmåler inne i kupeèn på en LTT ?
Veit dette ligger klart på fulltrykkerene og lurer derfor på om det finnes noe lignende på min. Evt. Hvor det er lurt/lettest å gå gjennom torpedoveggen hvis dette ikke ligger klart.
Lagt inn: 16 jun 2007, 15:58
av Tor N12
Skal du dra den på "orginal" måte så tar du en slange fra innsuget (sitter en gummipropp der som du fjerner) som du drar opp i "akvariet", der finner du en ferdig gjennomføring/tapp som stikker ut, du kjenner den helt inne ved vinduspussermekanismen. Så løfter du av lokket på dashbordet og finner igjen den andre enden av gjennomføringa og tar en slange derfra til måleren.
Er det en uorginal eller orginal måler du skal sette inn?
Hvis du er en av dem som fant deg måler på SDCC under festivalen så passer disse kun M90 og 91 om du ikke bygger om lampene og kontaktene.
Lagt inn: 16 jun 2007, 19:18
av Fredrik N707
Er en speedparts turbotrykksmåler, regner med den passer ?
Fant denne tappen i akvariet, men klarte ikke lokalisere den på innsiden ettersom viftesystemet var i veien. Sånn ca hvor skal jeg se etter denne ?
Lagt inn: 16 jun 2007, 21:47
av Tor N12
Den er jo gjennomgående så den sitter jo akkurat på motsatt side, rett ved siden av varmeapparatpakken på venstre side. Kansje lettere å se om du tar av den luftslangen til varmeapparatet som går ut til venstre?
Lagt inn: 09 jul 2007, 15:26
av Edward N812
dette skal vi klare sammen ole fredrik

fant tappen på min sist jeg hadde av dashbord-lokket, så jeg vet nøyaktig hvor det skal penetreres

Lagt inn: 09 jul 2007, 21:28
av Pasient N657
Er det ikke litt "kjipt" og montere turbotrykksmåler på en orginal LTT? Den lader jo vel ikke mer enn 0,4?
Om du skal chippe, eller har chippet den er det jo en annen sak

Lagt inn: 09 jul 2007, 22:29
av Henrik N449
Hehe, om jeg ikke tar helt feil kjøpte jeg vel TT måler til Ole Fredrik i forbindelse med motor/lade problemene han hadde for en stund tilbake, da vi mistenkte turboen for å ikke lade i det hele tatt!
Men om ryktene er sanne blir det trim så snart økonomien tillater det?!

Lagt inn: 03 sep 2007, 16:49
av Edward N812
kan jo legge til at denne bilen blei en fulltrykker i går, så nå er det jo litt gøy med turbotrykksmåler! skal monter etterpå, om han fredrik får rævva si ned hit
