Stramming av clutchwire NG 900
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Stramming av clutchwire NG 900
Som sagt så har jeg fått lappen i dag og har kjørt i hele dag.. Men etter vert har clutchen bare blitt mykere og mykere og gått lenger inn før den tar..
Så og stramme wiren bør vel løse problemet?
Men hvor strammer jeg den? I motorommet der med clucthen eller ved pedalen? Jeg har ikke vert og sett enda så jeg har ikke helt oversikten på hvor det går ann og stramme den
Så og stramme wiren bør vel løse problemet?
Men hvor strammer jeg den? I motorommet der med clucthen eller ved pedalen? Jeg har ikke vert og sett enda så jeg har ikke helt oversikten på hvor det går ann og stramme den
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er selvjustering på den så du kan ikke justere/stramme den.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Stemmer at hydraulisk klutsj kom i 98. Jeg er ganske sikker på at klutsjen er selvjusterende, så spørs om du får justert noe særlig.
Nå blir det litt "troing" her, men tror selvjusteringsanretningen sitter på innsiden av torpedoveggen ved klutsjpedalen. Sjekk at denne sitter ordentlig, denne kan glippe opp og justeringa forsvinner...
I alle fall et tips du kan følge opp
Nå blir det litt "troing" her, men tror selvjusteringsanretningen sitter på innsiden av torpedoveggen ved klutsjpedalen. Sjekk at denne sitter ordentlig, denne kan glippe opp og justeringa forsvinner...
I alle fall et tips du kan følge opp
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
justeringmekanismen er i motorrommet, mot torpedoveggen. du ser fjærmekanismen der.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
På innsiden av pedalene ja, mulig du må ned med noe "pynt" der. Blei den plutselig sånn ell? Syntes det høres litt merkelig ut i så fall, kan det ha skjedd noe med wire'en?Aleks-ander_N948 skrev:Innsiden av torpedoveggen, altså under der med pedalene?
Bilen er litt vanskelig og sette i gir nå, skummelt og kjøre me den
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Har fått fiksa det midletidlig nå, har lagt imellom en passende skive mellom wiren og clucth armen så der er ikke no klaring lenger...
Etter det ble den helt fin Må vel til med en ny wire, Saabverkstedet skulle ha 400kr for en ny...
Er det mye jobb og bytte den?
Etter det ble den helt fin Må vel til med en ny wire, Saabverkstedet skulle ha 400kr for en ny...
Er det mye jobb og bytte den?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 31 okt 2019, 20:08
- Navn: Johan Magne Kjønø