Side 1 av 1
AC og temperatur i bilen
Lagt inn: 26 jun 2007, 23:06
av bZerk
På min M89 turbo så kommer det ganske så kald luft, men setter jeg den på 18 grader går anlegget for fullt hele tiden, det roer seg aldri ned. Er dette riktig eller oppnår den bar aldri 18 grader inne i kupeen? Hvis jeg setter den på LO skal den da gå for fullt hele tiden?
Lagt inn: 26 jun 2007, 23:21
av Johan N828
På LO skal den jobbe max heletiden ja. Hvis du har andre problemer så bør du bla deg fram i manualen til hvordan du kalibrerer ACn. Funker bra det også:P
Johan
Lagt inn: 26 jun 2007, 23:25
av Gunnar N326
På "LO" går den for fullt hele tiden, et verksted med AC-utstyr kan måle tempen i en dyse i kupeen, bør bli ganske kaldt, men husker ikke grader.. Hvis det er 16 grader eller mere, så tviler jeg på at den klarer å få det kaldt nok til å "roe ned" på 18 grader i kupeen...

Roer den seg dersom du stiller på 20? Blir det veldig kaldt med tempen på 18?
Lagt inn: 26 jun 2007, 23:28
av bZerk
Gunnar N326 skrev:På "LO" går den for fullt hele tiden, et verksted med AC-utstyr kan måle tempen i en dyse i kupeen, bør bli ganske kaldt, men husker ikke grader.. Hvis det er 16 grader eller mere, så tviler jeg på at den klarer å få det kaldt nok til å "roe ned" på 18 grader i kupeen...

Roer den seg dersom du stiller på 20? Blir det veldig kaldt med tempen på 18?
Den roer seg hvis jeg øker temperaturen ja. Det blir ikke akkurat iskaldt når den stilles på 18 men det kommer jo kaldluft. Grunnen til at jeg spør er at jeg har solgt bilen og den nye eieren mener at det ikke blir kaldt nok i bilen.
Lagt inn: 26 jun 2007, 23:43
av bZerk
Han mener vel at det aldri blir 18 grader i kupeen selv om han setter klimaen på 18 grader. Lurte derfor på hvordan ander oppfatter AC' en i sine biler?
Lagt inn: 27 jun 2007, 00:36
av Gunnar N326
Den jobber mot å oppnå 18 grader.... Den vil derfor ikke roe ned vifta, fordi da klarer den det ikke... når det er varmt/mildt ute, så kan ikke vifta roe ned helt når den er stillt så kaldt som 18. Kalibrer systemet, er det ikke feil på det, så er anlegget i orden, og du kan ikke forventes å vite om feil som ikke er der. Det er en gammel bruktbil, og kjøper får undersøke ting FØR vedkommende handler.... Får dra og fylle litt gass da, det pleier å hjelpe dersom anlegget har tapt effekt... Bra for kompressoren også, å ha nok gass..
Lagt inn: 27 jun 2007, 00:41
av bZerk
OK. Takker for svar.
Lagt inn: 27 jun 2007, 22:37
av Jørgen N1032
Når du setter anlegget på LO og har på resirk. skal lufta ut av dysene ha ca. 7 grader celsius. (bruk kun kupèdysene)