Side 1 av 1

......

Lagt inn: 27 jun 2007, 21:56
av J_L
..................

Lagt inn: 27 jun 2007, 22:22
av Ingvar N629
Hvis den går med mye vibrasjoner:
Går den på tre sylindre kanskje? Sjekk at det er signal til alle dysene og at det er gnist på alle pluggene, evt bytt samtlige plugger hvis alt ser ut til å fungere uten at det blir noe bedre.

Ellers kan det være at den drar falskluft, sjekk for lekkasje på alle vacuumslanger. Sjekk også at det ikke er lekkasje mellom luftfilter og innsug. Framfor alt etter turbo, da det kan være en liten lekkasje på trykksida et sted siden du har problemer med å få opp trykket.

Lagt inn: 28 jun 2007, 00:20
av Rufati
Hadde lignende problem da jeg kjøpte min 87' 9000 2.0 Turbo. Stoppet opp i kryss og lugget ved høyt turbotrykk. Nå skal det legges til at min ikke har APC og laddet fritt i den tiden, men jeg fikk ordnet opp i luggingen ved en enkel tenningsjustering. Fant riktige antall grader i Haynes boka om jeg ikke husker feil.

Når det gjelder stoppingen i kryss ble dette bedre av ny resirkdump, og tilnermet borte etter at jeg fikk noen til å "se" på tomgangsregulatoren (melder pass på denne operasjonen). Gåen resirkulasjonsventil på disse bilene er normalt (da de har en tendens til å bli litt crispy, rett og slett) og vil gi deg litt for lite luft og rutte med når du slipper gassen. Du får for mye bensin og bilen kveler seg inn mot lyskryss. I tillegg slapp tomgangsregulatoren turtallet for lavt (ned til rundt 5-600rpm) før den begynte å gjøre jobben sin, men nå etter at den fikk seg en rens begynner den å fungere ved 8-900rpm, noe som er problemfritt i forhold til tidligere.

Lagt inn: 28 jun 2007, 01:07
av Johan N828
Må bare nevne at den bilen ikke eier bunndrag :P Alle og900 er sånn :P

Lagt inn: 28 jun 2007, 01:09
av zero900t
Johan N828 skrev:Må bare nevne at den bilen ikke eier bunndrag :P Alle og900 er sånn :P
Er snakk om en 9k her da... ikke alltid det er problemer med en Og900 da :wink:

Lagt inn: 28 jun 2007, 13:04
av J_L
.................

Lagt inn: 28 jun 2007, 13:06
av Tor N12
Første bud på en 9000 Turbo er å sjekke alle vacumslangene!

For å rense tomgangsmotoren så kan du rense den med f.eks Diesel/trykkluft for så å smøre den med 5-56