Side 1 av 1

9-3: Oppgradert veivhusventilasjon?

Lagt inn: 28 jun 2007, 21:51
av Harald N1080
Jeg har nå kjøpt meg en 2002 9-3, og glemte selvfølgelig å spørre selgeren om den har oppgradert veivhusventilasjon, som jeg ble anbefalt å spørre om her inne.
Dermed har jeg noen spørsmål til dere som kan alt mulig:

- Hva er oppgradert veivhusventilasjon?
- Hvordan kan jeg finne ut om jeg har det?
- Hva har det å si om jeg ikke har det?
- Hvor kan jeg fikse det, og ca. hvor mye koster det?

Lagt inn: 28 jun 2007, 22:24
av Bjørn N3234
Gratulerer med ny bil! Du kan finne svar på de fleste av spørsmålene dine på denne websiden:

http://www.mitt-eget.se/saab/information_ccv.shtml

Dersom du har komplett servicebok har bilen en 8 års utvidet motorgaranti for "oil sludge" relaterte skader. Du vil også få satt inn den siste veivhusventilasjonssatsen (april 2006) på et SAAB verksted som en del av garantien (dersom du ikke har den allerede). Hva som kreves for "komplett servicebok" finner du på slutten av artikkelen i linken over. Du vil også kunne finne haugevis med informasjon når du søker her på forumet på "oil sludge"!

Lagt inn: 29 jun 2007, 17:37
av aero01
Det er for sent å få oppgradert veivhusventilasjonen på garanti nå, så den må han mest sannsynlig betale for selv hvis det ikke er oppgradert allerede

Lagt inn: 29 jun 2007, 18:48
av Bjørn N3234
aero01 skrev:Det er for sent å få oppgradert veivhusventilasjonen på garanti nå, så den må han mest sannsynlig betale for selv hvis det ikke er oppgradert allerede
Jeg fikk satt inn den siste veivhusventilasjonsoppgraderingen på utvidet motorgaranti på min 2001 9-3 rett før jul. Er det tidbegrensninger på dette :?:

Lagt inn: 29 jun 2007, 18:53
av TurboLars N383
Fattern måtte nettopp betale av egen lomme på sin bil , selvom det er komplett service hefte på den så var det ikke utført , det er også en 2001 . Dette er litt avhengig av hvilken Saab sjappe man drar til har jeg fått feeling av :roll:

Lagt inn: 29 jun 2007, 18:55
av Morten-N146
Fikk beskjed da jeg sjekket at det faktisk ikke var nødvendig å gjøre noe med veivhusventilasjonen på 9-3-en min. Har den som var levert med bilen da den var ny. I og med at jeg ikke har fått noe sånn gul guffe øverst på peilepinnen så var det ikke nødvendig å gjøre noe med det. Den orginale veivhusventilasjonen var visst nok rimelig bra i forhold til endel av de oppgraderingene som kom underveis. Så jeg har ikke gjort noe med den. Den har nå pasert 205000 km og har hatt hyppige oljeskift og har ingen ulyder fra register eller balansekjede.