Tenker på en liten senk til 9-3'en, og ser at Speedparts har et sett som senker 35/35 til rett over to lapper.
Problemet mitt er at jeg helst vil senke litt mer framme enn bak.
Noen som vet om et sett som senker f.eks. 45/35?
Og en annen ting; Vil det funke å bare kjøpe senkefjærer i første omgang, og kjøre med de sammen med originale dempere, eller må jeg ha dempere samtidig.
Og ENDA en ting...
Etter hva jeg har forstått så får man TÜW-papirer med disse fjærene. Er det da bare til å stikke inn på Biltilsynet og "kreve" at de fører dette inn i vognkortet, eller kan jeg risikere at de begynner å skape seg slik de pleier?
og9-3: Senkesett
Moderator: Moderatorer
- Harald N1080
- 1.2 bar
- Innlegg: 224
- Registrert: 10 jul 2006, 07:59
- Medlemsnummer: 1018
- Navn: Harald Halvorsen
- Bil: '02 9-3 SE 2,0t
- Sted: Sadness
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Må ha med målebrev og TUV papir ja...
Det er vel ingen regel som sier at du MÅ skfite støtdempere samtidig, men for å få mest mulig ut av minst mulig penger og jobb hadde jeg tatt alt i samme slengen. I alle fall foran. Er ganske mye jobb å ta ut fjærbenet for å skifte fjær, så å skru fra hverandre alt det for å bytte fjær og sette den gamle støtdemperen i igjen hadde ikke jeg gjort. Spar heller litt lenger
Bak er jo situasjonen litt annerledes da, der trenger du ikke å ha ut noe som helst så det går det greit og gjøre det i to omganger...
Det er vel ingen regel som sier at du MÅ skfite støtdempere samtidig, men for å få mest mulig ut av minst mulig penger og jobb hadde jeg tatt alt i samme slengen. I alle fall foran. Er ganske mye jobb å ta ut fjærbenet for å skifte fjær, så å skru fra hverandre alt det for å bytte fjær og sette den gamle støtdemperen i igjen hadde ikke jeg gjort. Spar heller litt lenger

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Når jeg hadde bilen min inne på Gjøvik trafikkstasjon, så krevde de ikke noe annet enn TUV papirer på senkesett.
Husk at de skriver det ikke bare inn. Må bestille time for visning, og det er laaang ventetid.
Men uansett så må du ta en forstillingskontroll etter senking. Ellers "peker" hjulene dine utover, og det blir stor dekkslitasje, samt at bilen kanskje ikke oppfører seg helt riktig i en eventuell skummel situasjon
Husk at de skriver det ikke bare inn. Må bestille time for visning, og det er laaang ventetid.
Men uansett så må du ta en forstillingskontroll etter senking. Ellers "peker" hjulene dine utover, og det blir stor dekkslitasje, samt at bilen kanskje ikke oppfører seg helt riktig i en eventuell skummel situasjon

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522