Side 1 av 1

og9-3: Senkesett

Lagt inn: 02 jul 2007, 17:57
av Harald N1080
Tenker på en liten senk til 9-3'en, og ser at Speedparts har et sett som senker 35/35 til rett over to lapper.
Problemet mitt er at jeg helst vil senke litt mer framme enn bak.
Noen som vet om et sett som senker f.eks. 45/35?

Og en annen ting; Vil det funke å bare kjøpe senkefjærer i første omgang, og kjøre med de sammen med originale dempere, eller må jeg ha dempere samtidig.

Og ENDA en ting...
Etter hva jeg har forstått så får man TÜW-papirer med disse fjærene. Er det da bare til å stikke inn på Biltilsynet og "kreve" at de fører dette inn i vognkortet, eller kan jeg risikere at de begynner å skape seg slik de pleier?

Lagt inn: 02 jul 2007, 18:10
av Eirik N396
Tror du må betale ca 500 kr for å få det skrevet inn. I tillegg må du nok mest sannsynlig ha 4hjulskontroll fra et bilverksted som sier at hjulstillingen er ok.

Lagt inn: 02 jul 2007, 18:15
av KongerudN344
Må ha med målebrev og TUV papir ja...

Det er vel ingen regel som sier at du MÅ skfite støtdempere samtidig, men for å få mest mulig ut av minst mulig penger og jobb hadde jeg tatt alt i samme slengen. I alle fall foran. Er ganske mye jobb å ta ut fjærbenet for å skifte fjær, så å skru fra hverandre alt det for å bytte fjær og sette den gamle støtdemperen i igjen hadde ikke jeg gjort. Spar heller litt lenger :wink: Bak er jo situasjonen litt annerledes da, der trenger du ikke å ha ut noe som helst så det går det greit og gjøre det i to omganger...

Lagt inn: 02 jul 2007, 20:03
av matrox N522
Når jeg hadde bilen min inne på Gjøvik trafikkstasjon, så krevde de ikke noe annet enn TUV papirer på senkesett.
Husk at de skriver det ikke bare inn. Må bestille time for visning, og det er laaang ventetid.
Men uansett så må du ta en forstillingskontroll etter senking. Ellers "peker" hjulene dine utover, og det blir stor dekkslitasje, samt at bilen kanskje ikke oppfører seg helt riktig i en eventuell skummel situasjon :)