Side 1 av 2
Saab mot Ferrari
Lagt inn: 07 mar 2004, 00:24
av HappyCamper
La denne videosnutten opp på siden min. Rimelig rå denne..

Lurer på om ikke mr. Eklund har hatt en finger med i spillet på trimmingen av denne?
http://home.online.no/~oeykrist/ribbprosj.cfm
Lagt inn: 07 mar 2004, 01:14
av LO
Bilen er Robert Uhr sin. Trimmet av Nordic.
Lagt inn: 07 mar 2004, 21:01
av Lars H N40
Jo, det er Robert Uhrs bil.
Robert hadde i dette racet ca. 400 HK. Motoren er en 2.5 l spesial fra SAAB.
Idag har han 560 HK og 720 Nm!!!!!!!! Og bilen veier drøye 1000 kg!!!!!!!!!
Den gjør 100 - 200 på ca. 6 sek.
Den bilen mangler ingenting på den tekniske utstyrsiden, men komfort finn ikke i det hele tatt. Det er et monster.
Han var med oss på Vålerbanen i august, men ble vinket av banen etter 4 runder. Eksos støyen var betydelig mer enn tillatte 90 dB.
Men på de få rundene han var utpå, satte han ny fartsrekord på langsiden.
Mer om monsteret finner du på :
http://nordictuning.com/specialprojects/
Det finns forøvrig en del artige aks. filmer på Nordics side som de fleste på dette forumet vil ha mye glede av....
Ha en trivelig kveld
Lagt inn: 07 mar 2004, 21:12
av Lars H N40
OBS::::
Glemte en ting.
Mr. Eklund har ikke trimmet denne bilen. Det har Roberts far Rolf Uhr gjort i samarbeid med Robert.
Derimot kjenner Rolf Mr. Eklund siden Rolf og Per har kjørt Rallycross i mange år.
Det er mye fra Rallycross han har fått erfaingen til å bli SAAB tuner i absolutt toppklassen.
I løpet av de siste 3 måneder har Rolf forbedret T7 og T5 progammene og bilene går utrolig bra.
For deg som har Nordics programvare så får du ny oppdatering gratis.
Lagt inn: 08 mar 2004, 08:24
av Gjest
Hei
Rolf Har nok aldrig kjørt rallycross, men baneracing, tror nok de har veldig lite felles.
Ang trimming sà er det ikke noe problem og kjøre fort om du har en lett bil.
De raskeste bilene i Sverige kommer nok fra Maptun om du skal ha tuning til din bil. Les Bilsport der det er 3 biler fra Maptun.
De har jo ett enormt utbud pà forskjellige steg, ikke bare steg 1-3.
Men den raskeste Saaben pà 402m, om man ser til ikke lettet bil er jo Micke fra BSR med sin 95, med kortmotor, denne gàr pà sprit og lystgass.
bilen veier over 1,5t og har nok med gass sikkert over 600hp.
Det er ett monster om noe.
Hilsen
Gruben
Lagt inn: 09 mar 2004, 22:05
av HappyCamper
560 hk og 720 Nm på forhjula må være en utfordring. Man kan få seg en overraskelse når man drar på med litt sving, iallefall er det min erfaring (96 900 SE turbo) Jeg forstår at Saab har prøvd å gjøre noe med problemet de siste årene. Uhrs 900 har vel diffsperre?
Mr. Eklunds 93 fra 2002 har 750 hk og 700 Nm, men 4x4. Er dette et 4x4 system levert fra Saab?
Lagt inn: 09 mar 2004, 22:49
av Aeroild
Det er vel ikke mye Saab igjen i Eklunds Pikes Peak Viggen. Motorblokk, topp og karroseri, men er det noe mer?
4wd systemet tror jeg er fra Prodrive.
Ellers sier vel ryktene at Saab kommer med en ny 9-3 Aero med 3.5l V6 med twin turbo, Haldex 4wd og opp til 300hk. Man kan jo håpe...
Lagt inn: 09 mar 2004, 22:55
av gjest
Lars H N40 skrev:OBS::::
Glemte en ting.
Mr. Eklund har ikke trimmet denne bilen. Det har Roberts far Rolf Uhr gjort i samarbeid med Robert.
Derimot kjenner Rolf Mr. Eklund siden Rolf og Per har kjørt Rallycross i mange år.
Det er mye fra Rallycross han har fått erfaingen til å bli SAAB tuner i absolutt toppklassen.
I løpet av de siste 3 måneder har Rolf forbedret T7 og T5 progammene og bilene går utrolig bra.
For deg som har Nordics programvare så får du ny oppdatering gratis.
Ny oppdatert programvare gratis hos nordic trur ikke det nei
Lagt inn: 10 mar 2004, 22:44
av Lars H N40
Gjest!
Jeg vet ikke hvor mye du vet om Rolf Uhr, men han er ingen kylling lengre.
Han har kjørt bil siden han var guttunge. Han har kjørt mange typer race, bl.a. rallycross, baneracing og mye annet. Han kan SAAB bedre enn de fleste, i løpet av 30 - 35 år på hodet i et SAAB motorrom så lærer du deg litt.
Han har også lært bort noen gode råd til sine konkurrenter i Sverige!
Spør lederene av Maptune om de har plukket opp noen gode råd fra Rolf?
Du nevner at å trimme en bil er enkelt med å redusere vekten. Dr Boost m.fl. har uttalt gang på gang at den enkleste måten å trimme på er å redusere vekten!
En F1 bil veier vel ikke så mye. Petter Solberg måtte på slankekur, han gikk opp ca. 6 kg i julehelgen. Alle kilo teller når hundredelene er viktige.
Robert har sikkert ikke laget sin 900/93 for å kjøre på søndagstur med, da tar han sikkert en annen bil.
Han vil profilere Nordic Uhr som den fremste tuneren i Sverige med sin 900/93 bil, og det har han virkelig klart.
Det har også lederene fra Maptune klart. Kjempefin story i Bilsport og fin firmareklame.
Imidlertid er det få av oss, i alle fall , i Norge som har råd å oppgradere sin 9000 til 500/550 HK. Det koster MYE penger, og det ryker noe støtt og stadig.
Men 350 HK eller 380 HK går jo an i en 95!
BSR har en kanonfin 95, men den akser fort på etanol og lystgass. Roberts går på 98 oktan.
BSR 95en må være lettet litt den også. Den veier ca. 1500 kg sier du, min 95 Aero veier 1720 kg inkludert en person.
Vi vil aldri på et slikt forum kunne prise en vinner i tuning. Alle personer vektlegger litt forskjellig egenskaper.
OG PROGRAMVAREN TIL NORDIC FÅR DU GRATIS OPPDATERT.
Har du oppgardert bilen din hos Nordic får du gratis oppgradering av programvaren når Rolf har utviklet en bedre versjon. Er du i tvil så ring Nordic.
Og starter du med steg 1 og ønsker senere steg 3, 4, 5.., så er den oppgraderingen gratis også. Not bad!
Onkelalkohole.
Joda, Robbans bil har diff. Selv med den er bilen rimelig vankselig å kjøre.
Følger gropene i vegbanen og det går sanseløst fort.
Det er mange flotte SAABer som kommer ut av garasjen nå til våren, og det blir mange interessante race å bivåne.
Ha en fin kveld og trim på folkens
Lagt inn: 10 mar 2004, 23:15
av Øystein Strøm N141
Lars H N40 skrev:Gjest!
Jeg vet ikke hvor mye du vet om Rolf Uhr, men han er ingen kylling lengre.
Han har kjørt bil siden han var guttunge. Han har kjørt mange typer race, bl.a. rallycross, baneracing og mye annet. Han kan SAAB bedre enn de fleste, i løpet av 30 - 35 år på hodet i et SAAB motorrom så lærer du deg litt.
Han har også lært bort noen gode råd til sine konkurrenter i Sverige!
Spør lederene av Maptune om de har plukket opp noen gode råd fra Rolf?
Du nevner at å trimme en bil er enkelt med å redusere vekten. Dr Boost m.fl. har uttalt gang på gang at den enkleste måten å trimme på er å redusere vekten!
En F1 bil veier vel ikke så mye. Petter Solberg måtte på slankekur, han gikk opp ca. 6 kg i julehelgen. Alle kilo teller når hundredelene er viktige.
Robert har sikkert ikke laget sin 900/93 for å kjøre på søndagstur med, da tar han sikkert en annen bil.
Han vil profilere Nordic Uhr som den fremste tuneren i Sverige med sin 900/93 bil, og det har han virkelig klart.
Det har også lederene fra Maptune klart. Kjempefin story i Bilsport og fin firmareklame.
Imidlertid er det få av oss, i alle fall , i Norge som har råd å oppgradere sin 9000 til 500/550 HK. Det koster MYE penger, og det ryker noe støtt og stadig.
Men 350 HK eller 380 HK går jo an i en 95!
BSR har en kanonfin 95, men den akser fort på etanol og lystgass. Roberts går på 98 oktan.
BSR 95en må være lettet litt den også. Den veier ca. 1500 kg sier du, min 95 Aero veier 1720 kg inkludert en person.
Vi vil aldri på et slikt forum kunne prise en vinner i tuning. Alle personer vektlegger litt forskjellig egenskaper.
OG PROGRAMVAREN TIL NORDIC FÅR DU GRATIS OPPDATERT.
Har du oppgardert bilen din hos Nordic får du gratis oppgradering av programvaren når Rolf har utviklet en bedre versjon. Er du i tvil så ring Nordic.
Og starter du med steg 1 og ønsker senere steg 3, 4, 5.., så er den oppgraderingen gratis også. Not bad!
Onkelalkohole.
Joda, Robbans bil har diff. Selv med den er bilen rimelig vankselig å kjøre.
Følger gropene i vegbanen og det går sanseløst fort.
Det er mange flotte SAABer som kommer ut av garasjen nå til våren, og det blir mange interessante race å bivåne.
Ha en fin kveld og trim på folkens
Vil bare si at Lars vet hva han snakker om, så er ikke vits å diskutere om det er gratis eller ei.
Jeg vil også legge til at det er flere tuner i Sverige som har stor erfaring. En av dem er Trollspeed i Trollhättan. Les
http://www.trollspeed.com/main.htm
Er en grunn til at mister Per Eklund valgt akkurat Trollspeed til å bygge motoren sin

Lagt inn: 11 mar 2004, 07:39
av Lars H N40
Øystein,
og PAs motor på 604 HK har også Trollspeed hatt kloen i.
PAs GTBB40 skal vistnok skiftes ut og bilen blir enda verre til våren.
Spennende...
Lagt inn: 11 mar 2004, 08:40
av Øystein Strøm N141
Lars H N40 skrev:Øystein,
og PAs motor på 604 HK har også Trollspeed hatt kloen i.
PAs GTBB40 skal vistnok skiftes ut og bilen blir enda verre til våren.
Spennende...
Ja, blir mye spennende til sommeren

Lagt inn: 11 mar 2004, 09:52
av gjest
Lars H N40 skrev:Gjest!
Jeg vet ikke hvor mye du vet om Rolf Uhr, men han er ingen kylling lengre.
Han har kjørt bil siden han var guttunge. Han har kjørt mange typer race, bl.a. rallycross, baneracing og mye annet. Han kan SAAB bedre enn de fleste, i løpet av 30 - 35 år på hodet i et SAAB motorrom så lærer du deg litt.
Han har også lært bort noen gode råd til sine konkurrenter i Sverige!
Spør lederene av Maptune om de har plukket opp noen gode råd fra Rolf?
Du nevner at å trimme en bil er enkelt med å redusere vekten. Dr Boost m.fl. har uttalt gang på gang at den enkleste måten å trimme på er å redusere vekten!
En F1 bil veier vel ikke så mye. Petter Solberg måtte på slankekur, han gikk opp ca. 6 kg i julehelgen. Alle kilo teller når hundredelene er viktige.
Robert har sikkert ikke laget sin 900/93 for å kjøre på søndagstur med, da tar han sikkert en annen bil.
Han vil profilere Nordic Uhr som den fremste tuneren i Sverige med sin 900/93 bil, og det har han virkelig klart.
Det har også lederene fra Maptune klart. Kjempefin story i Bilsport og fin firmareklame.
Imidlertid er det få av oss, i alle fall , i Norge som har råd å oppgradere sin 9000 til 500/550 HK. Det koster MYE penger, og det ryker noe støtt og stadig.
Men 350 HK eller 380 HK går jo an i en 95!
BSR har en kanonfin 95, men den akser fort på etanol og lystgass. Roberts går på 98 oktan.
BSR 95en må være lettet litt den også. Den veier ca. 1500 kg sier du, min 95 Aero veier 1720 kg inkludert en person.
Vi vil aldri på et slikt forum kunne prise en vinner i tuning. Alle personer vektlegger litt forskjellig egenskaper.
OG PROGRAMVAREN TIL NORDIC FÅR DU GRATIS OPPDATERT.
Har du oppgardert bilen din hos Nordic får du gratis oppgradering av programvaren når Rolf har utviklet en bedre versjon. Er du i tvil så ring Nordic.
Og starter du med steg 1 og ønsker senere steg 3, 4, 5.., så er den oppgraderingen gratis også. Not bad!
Onkelalkohole.
Joda, Robbans bil har diff. Selv med den er bilen rimelig vankselig å kjøre.
Følger gropene i vegbanen og det går sanseløst fort.
Det er mange flotte SAABer som kommer ut av garasjen nå til våren, og det blir mange interessante race å bivåne.
Ha en fin kveld og trim på folkens
Helt utrolig lesning kjøp steg1 og få gratis steg3.Gratis er et fremedord i sverige.
For oppdatering, har du feil på din programvare kan du reise til nordic for å få ny, men dette er vel bare en selvfølge.
Betviler for all del ikke nordic sin kompetanse, men gratis er det ikke bare sjekk prisene.
Lagt inn: 11 mar 2004, 10:20
av nordic rules
Det Lars sier her, stemmer 100%. Altså dette med gratis oppgradering. Jeg har brukt den muligheten selv, glimrende hos Nordic, topp fornøyd.. Jeg betalte for de andre oppgraderingene,men ikke programvaren... Er ikke dette topp service... Jeg har en 9-5 Aero varebil...
Lagt inn: 11 mar 2004, 10:32
av Sol
Lars H skrev :
Det har også lederene fra Maptune klart. Kjempefin story i Bilsport og fin firmareklame.
Imidlertid er det få av oss, i alle fall , i Norge som har råd å oppgradere sin 9000 til 500/550 HK. Det koster MYE penger, og det ryker noe støtt og stadig.
Det har du rett i Lars, vi må huske at vi er i Norge og alle disse 450-600 hk biler bli kun en drøm. Det koster mye å får dem og det bli nesten umulig å bli kvit dem.
Derfor vi må holde oss på jordet og tenke mer på vanlig trimming til vanlig bruk når man skal debatere om trimleverandører. Det er verken veier eller noen som vil betale for en slik tunning.
Hva som er poenget med en bil som er vanskelig å kjøre , bråke mye og man kan bruke en gang i blant ? Er det kun at denne har over 500 hk ?
Angående gratis oppgradering , ingenting er gratis i denne verden. Hvis man skal utvikle et program videre må man bruke tid og penger på dette. Og dette koster... Få vi denne oppgraderingen gratis er denne leverandøren konkurs snart. Hvis ingen av leverandørene er konkurs enda betyr at de tjener penger på oss. Enkelt markedøkonomi prinsip.