Side 1 av 1
KRISE! Kamaksling..
Lagt inn: 18 jul 2007, 16:54
av Pål N526
Klarte i stad og knekke kamakslingen på eksossiden på bilen min. satt den feil på fordeleren og stramma til. LITE gjennomtenkt spør dere meg..
Så er det store spm: Hvilke kammer er like og går om hverandre?
Trenger svar ganske så hurtig, driver og setter sammen motoren skjønner dere..
Bilen er en T16 B202L 1984 mod.
Re: KRISE! Kamaksling..
Lagt inn: 18 jul 2007, 19:39
av Surbotaab N369
Datapaal N526 skrev:Klarte i stad og knekke kamakslingen på eksossiden på bilen min. satt den feil på fordeleren og stramma til. LITE gjennomtenkt spør dere meg..
Så er det store spm: Hvilke kammer er like og går om hverandre?
Trenger svar ganske så hurtig, driver og setter sammen motoren skjønner dere..
Bilen er en T16 B202L 1984 mod.
Hei.
Alle kammene går over hverandre, sålenge det er til turbo og seff kan du ikke bruke innsug på eksos og vice versa... Men du burde ha en fra -85 (da disse er hvassere...)
Lagt inn: 18 jul 2007, 19:50
av Pål N526
har hørt at de beste cammene er fra 86-89 eller på t16.. men det var en god nyhet det da

Er det noen som har liggende så TA KONTAKT!!!
41690544
Mvh. Pål
Lagt inn: 18 jul 2007, 21:43
av Pål N526
Fikk en hyggelig tlf i fra Ingvar på forumet her i stad.. han hadde en eksoskam i fra mod. 90. MEEEEN det store spørsmålet er om kammene må settes inn parvis eller går det bra med en eksoskam i fra 90 og innsug i fra 84?
ser på 900aero.com at det ikke er samme gradene på eksoskammene i fra 84 kontra 90.. noen som har litt peil komme med noen kloke ord?
SAAB part Number | Type | Lift mm | IVO (BTDC) | IVC (ABDC) EVO (BBDC) | EVC (ATCD) | Duration
7509201 | Intake | 8.65/6.65 | 10.0 | 56.0 | - | - | 246.0 (84-85) B202
7509219 | Exhaust | 8.65 | - | - | 56.0 | 16.0 | 252.0 (84-85) B202
7560808 | Intake | 8.65 | 16.0 | 56.0 | - | - | 252.0 (86-93) B202, B212
7560964 | Exhaust | 8.65 | - | - | 61.0 | 13.0 | 254.0 (86-93) B202, B212
Lagt inn: 18 jul 2007, 23:18
av Pancho N497
har en topp med bøyde ventiler fra en 90 eller 91 mod 900i. regner med kammene er i orden.. men vet ikke om du kan bruke kammer fra suge motor.
Lagt inn: 19 jul 2007, 00:17
av Pål N526
kan bare bruke i fra t16 motorene desverre, men takker så mye for det
Nå ser jeg virkelig fordelene av å ha gode folk i klubben..

Lagt inn: 19 jul 2007, 07:19
av Surbotaab N369
Datapaal N526 skrev:kan bare bruke i fra t16 motorene desverre, men takker så mye for det
Nå ser jeg virkelig fordelene av å ha gode folk i klubben..

Hei.
Du kan vel strengt tatt bruke en non-turbo kam hvis du bare skal ha motoren i gang, men skal du lade noe av betydning så ville jeg ha skifta den igjen.....
er jo gjordt på 20min å bytte kammen senere....
Lagt inn: 26 jul 2007, 14:48
av Pål N526
Opp.. Se Ønskes kjøpt..