Men hvordan er det med Automat-girkassa, dekkes den av 5år reklamasjon eller 3års garanti såfremt at man ikke har trimmet motoren utover spesifikasjon 360NM (mener å ha lest at den er sertifisert til 360NM) som automatkassa tåler.
eller bare ved Hirsch trimming. Kan hvilken trim du monterer såfremt at den ikke overskrider max dreiemoment juridisk sett være avgjørende for garantier/reklamasjoner?
Kan forhandler hevde at garantier bare dekkes ved bruk av deres deler, evt produkter de selv selger såfremt at de brukte delene ligger innenfor spesifikasjonene som Saab selv oppgir?
Leste at forbrukerombudet har vedtatt/vunnet frem en sak hvor service ikke ble foretatt på merkeverksted, men allikevel ble garantiene bindende fordi arbeidet utført ved det frittstående verkstedet ble funnet å være i henhold til krav.
Burde ikke BSR sin trimsats da være dekket på samme måte som Saab sin foretrukne Hirsch trimming sålenge begge er innenfor spesifikasjonene til Saab mtp. dreimemoment og effekt.
Har Aero samme automatkasse som de andre 95'ene eller er det forskjeller på de(har forstått at alle har den samme på BSR sin hjemmeside, kan noen evt bekrefte/avkrefte dette?)
Mange spørsmål her, men der er vel derfor vi er medlemmer!!!
