Hei.. Jeg har nå fått skrudd sammen motoren og har komment fram til at jeg muligens har tenningsbank, og for det får jeg under lading.. Hva er det som kan fororsake dette? Har hatt dette problemet LENGE, men jeg trodde det var wg som laga raslelyden og apc senka trykket.. Det er det jo da ikke for den har jeg prøvebytta og nå er det tenningsbank..
Jeg skal gå igjennom en del tester for og se om jeg blir noe klokere på hva som kan gjøre dette..
Har dere tips og innspill om egene historier, så fyr løs.. jeg kommer til og lage en liste her om hva jeg har testa og resultatene..
Plugger: I orden, men 0.6-.06mm tennstift gap. (ingen endring)
Tennledninger: Prøvd med nye og gamle (ingen endring)
Coilledning: IKKE byttet enda
Coil: Ikke byttet eller gjort noe med.
Fordelerlokk: Byttet med nytt og prøvd med gammelt..(ingen endring)
Rotor: Bytte med ny og testa og testa kontra gammel(ingen endring)
Dyser: de spruter fint, men litt vanskelig og finne ut om det er rett mengde og hvordan de virker under trykk..
Bensintrykk: Skal testes i dag..
Bensinpumpe: Hører ingen ulyder, og den mater bensin.. Skal teste leveringsmengde i dag..
Bensinfilter: Byttet til nytt. (ingen endring)
Tenning: Har stilt den inn på 16 grader i følge plastikkdekselet, men tror ikke det er noe til og stole på. Skal ta og stille inn tenninga etter den indikasjonen på (TDC) på blokka..
Turbo: Wastegate er i orden og har ikke noe med at bilen fusker. GLT likker på 0.3~0.4 og da begynner bilen allerede og tulle..
Fordeler: Har rensa den for drit, og skjekka at alt ser bra ut. Er ikke sikker på om den mekaniske fortenningsfunksjonen er i orden, testes i dag. Har også en nogelunde defekt ledning til hallsensoren, VAR kortsluntnig og har midlertidig fiksa dette..
Tenningsmodul: Har en liggende.. Disse går vel om hverandre, så jeg skal prøve og bytte den..
Motor: B202L tic16 ute kat. Lh 2.2
Mvh. Pål
Tenningsbank + Ny motor på og900? Les føste post(oppdateres)
Moderator: Moderatorer
Tenningsbank + Ny motor på og900? Les føste post(oppdateres)
Sist redigert av Pål N526 den 22 jul 2007, 00:05, redigert 2 ganger totalt.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Bensintrykk, mål det. Kan være både pumpe og BTR.
Dyser
Tenning
Tenningsforskyving ved trykk (trykklokka på fordeleren)
Dyser
Tenning
Tenningsforskyving ved trykk (trykklokka på fordeleren)
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Her ser dere fargen på pluggene etter litt kjøring og feilsøking i går.. ser jo ut til at blandinga er rett?

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Det stemmer det.. platinepluggene har en litt søt spiss ja.. var ute i stad og gikk over ledningsnettet til hallsensoren, tenningsmodulen og coil..
Fant 1 mystisk liten feil.. Skal vi se... 2 blåe ledninger som går til coilen.. en tykk og en tynn.. den tykke kommer i fra tenningsmodulen.. denne jordes når coilen skal avgi gnist(intakt ledning).. den andre tynne ledninga er signalet til tachometeret og signal til hjærna.. den tynne ledninga var klemt i hop med noe kabelskogreier og der var det EKSTREMT dårlig kontakt... har fiksa den.. en annen ting er at det dårlige ledninger på hallsensorepluggen. har fiksa den også.. skal ut og prøvekjøre nå... håper på det beste..
Fant 1 mystisk liten feil.. Skal vi se... 2 blåe ledninger som går til coilen.. en tykk og en tynn.. den tykke kommer i fra tenningsmodulen.. denne jordes når coilen skal avgi gnist(intakt ledning).. den andre tynne ledninga er signalet til tachometeret og signal til hjærna.. den tynne ledninga var klemt i hop med noe kabelskogreier og der var det EKSTREMT dårlig kontakt... har fiksa den.. en annen ting er at det dårlige ledninger på hallsensorepluggen. har fiksa den også.. skal ut og prøvekjøre nå... håper på det beste..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]