Tenningsbank + Ny motor på og900? Les føste post(oppdateres)
Lagt inn: 21 jul 2007, 12:29
Hei.. Jeg har nå fått skrudd sammen motoren og har komment fram til at jeg muligens har tenningsbank, og for det får jeg under lading.. Hva er det som kan fororsake dette? Har hatt dette problemet LENGE, men jeg trodde det var wg som laga raslelyden og apc senka trykket.. Det er det jo da ikke for den har jeg prøvebytta og nå er det tenningsbank..
Jeg skal gå igjennom en del tester for og se om jeg blir noe klokere på hva som kan gjøre dette..
Har dere tips og innspill om egene historier, så fyr løs.. jeg kommer til og lage en liste her om hva jeg har testa og resultatene..
Plugger: I orden, men 0.6-.06mm tennstift gap. (ingen endring)
Tennledninger: Prøvd med nye og gamle (ingen endring)
Coilledning: IKKE byttet enda
Coil: Ikke byttet eller gjort noe med.
Fordelerlokk: Byttet med nytt og prøvd med gammelt..(ingen endring)
Rotor: Bytte med ny og testa og testa kontra gammel(ingen endring)
Dyser: de spruter fint, men litt vanskelig og finne ut om det er rett mengde og hvordan de virker under trykk..
Bensintrykk: Skal testes i dag..
Bensinpumpe: Hører ingen ulyder, og den mater bensin.. Skal teste leveringsmengde i dag..
Bensinfilter: Byttet til nytt. (ingen endring)
Tenning: Har stilt den inn på 16 grader i følge plastikkdekselet, men tror ikke det er noe til og stole på. Skal ta og stille inn tenninga etter den indikasjonen på (TDC) på blokka..
Turbo: Wastegate er i orden og har ikke noe med at bilen fusker. GLT likker på 0.3~0.4 og da begynner bilen allerede og tulle..
Fordeler: Har rensa den for drit, og skjekka at alt ser bra ut. Er ikke sikker på om den mekaniske fortenningsfunksjonen er i orden, testes i dag. Har også en nogelunde defekt ledning til hallsensoren, VAR kortsluntnig og har midlertidig fiksa dette..
Tenningsmodul: Har en liggende.. Disse går vel om hverandre, så jeg skal prøve og bytte den..
Motor: B202L tic16 ute kat. Lh 2.2
Mvh. Pål
Jeg skal gå igjennom en del tester for og se om jeg blir noe klokere på hva som kan gjøre dette..
Har dere tips og innspill om egene historier, så fyr løs.. jeg kommer til og lage en liste her om hva jeg har testa og resultatene..
Plugger: I orden, men 0.6-.06mm tennstift gap. (ingen endring)
Tennledninger: Prøvd med nye og gamle (ingen endring)
Coilledning: IKKE byttet enda
Coil: Ikke byttet eller gjort noe med.
Fordelerlokk: Byttet med nytt og prøvd med gammelt..(ingen endring)
Rotor: Bytte med ny og testa og testa kontra gammel(ingen endring)
Dyser: de spruter fint, men litt vanskelig og finne ut om det er rett mengde og hvordan de virker under trykk..
Bensintrykk: Skal testes i dag..
Bensinpumpe: Hører ingen ulyder, og den mater bensin.. Skal teste leveringsmengde i dag..
Bensinfilter: Byttet til nytt. (ingen endring)
Tenning: Har stilt den inn på 16 grader i følge plastikkdekselet, men tror ikke det er noe til og stole på. Skal ta og stille inn tenninga etter den indikasjonen på (TDC) på blokka..
Turbo: Wastegate er i orden og har ikke noe med at bilen fusker. GLT likker på 0.3~0.4 og da begynner bilen allerede og tulle..
Fordeler: Har rensa den for drit, og skjekka at alt ser bra ut. Er ikke sikker på om den mekaniske fortenningsfunksjonen er i orden, testes i dag. Har også en nogelunde defekt ledning til hallsensoren, VAR kortsluntnig og har midlertidig fiksa dette..
Tenningsmodul: Har en liggende.. Disse går vel om hverandre, så jeg skal prøve og bytte den..
Motor: B202L tic16 ute kat. Lh 2.2
Mvh. Pål