hva skal hvor? på "bensinboksen" OG900turbo 8v

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

hva skal hvor? på "bensinboksen" OG900turbo 8v

Legg inn av janerik171187 » 24 jul 2007, 01:45

driver da å mekkerl itt på bilen, og i den anledning fjernet jeg "bensinboksen" dvs lokket til luftfilteret med dyserørene og hele greia.

og da koplet jeg fra alle bensinrørene, men ikek dyserørene, skal da sette det sammen igjen imorra så hadde vært kjekt om noen har ne tegning elns om hvor de forskjellige slangene skal. dyserørene henger fortsatt på så de trengs ikke, men alle bensinslangene ivaffall

si fra om det er noe mer info du trenger

8v mekanisk innsprut på turbobil om det er no forskjell
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 24 jul 2007, 13:07

er ikke de ledningene så stiva at det sier seg selv? hvis ikke så kan du gå på garaget og shekke på bilder der.. MANGE bilder av og med 8v sprut..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 24 jul 2007, 22:24

Datapaal N526 skrev:er ikke de ledningene så stiva at det sier seg selv? hvis ikke så kan du gå på garaget og shekke på bilder der.. MANGE bilder av og med 8v sprut..
tenkte mest på slangene til bensin inn, retur, til kaldstartdysa, og de andre dertene, har funnet ut av dysene men koplet på de andre og bilen starter ikke (kan for den saks skyld være fler grunner)
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

wolwerix
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 184
Registrert: 04 jun 2006, 17:56
Medlemsnummer: N960
Bil: saab 900
Sted: Harstad

Legg inn av wolwerix » 25 jul 2007, 01:46

Dårlige bilder, men prøver meg alikavell..

Bilde

Bilde

Bilde

Nærmest gass = bensin inn
Midten = retur
Nærmest peilepinne = kobling nr. 2 på "bilde nr 2" - høyre
Toppen = kobling nr. 1 på "bilde nr 2" - venstre
Siden mot hjulbue = kaldstart

Håper du skjønner hva jeg mener. :)
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 25 jul 2007, 13:44

wolwerix skrev:Dårlige bilder, men prøver meg alikavell..

http://i65.photobucket.com/albums/h208/wolwerix/div.jpg[/img]

http://i65.photobucket.com/albums/h208/ ... ldenr2.jpg[/img]

http://i65.photobucket.com/albums/h208/ ... nretur.jpg[/img]

Nærmest gass = bensin inn
Midten = retur
Nærmest peilepinne = kobling nr. 2 på "bilde nr 2" - høyre
Toppen = kobling nr. 1 på "bilde nr 2" - venstre
Siden mot hjulbue = kaldstart

Håper du skjønner hva jeg mener. :)
takker

hjalp meg en del det der :)
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 25 jul 2007, 20:40

da er bilen igang igjen, hadde forresten koplet rett :P
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 26 jul 2007, 00:26

Hva var feil da? 8)
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

janerik171187
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 01 okt 2006, 16:30
Sted: råde i østfold

Legg inn av janerik171187 » 26 jul 2007, 12:27

Datapaal N526 skrev:Hva var feil da? 8)
et eller annet gjorde at dysene ikke sprutet, byttet til dysene jeg hadde før så startet den omtrent med en gang.

før jeg byttet så testet jeg om det kom noe bensin ut uten selve dysene, kom ikke noe, prøvde også uten røra, kom fortsatt ikke noe, men med andre dyser og rør så startet motoren fort.

skal det komme bensin ut av røra uten dysene? (mens man prøver å starte motoren seff)
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter :D:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 26 jul 2007, 12:32

ja.. mulig dysene er tetta.. men du kan da ta og kjøre en lask i bensinpumpa til bensinen når frem, så skrur du i hop alt og starter... det er et HERK og kjøre bilen tom for fuel..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar