Side 1 av 1

hva skal hvor? på "bensinboksen" OG900turbo 8v

Lagt inn: 24 jul 2007, 01:45
av janerik171187
driver da å mekkerl itt på bilen, og i den anledning fjernet jeg "bensinboksen" dvs lokket til luftfilteret med dyserørene og hele greia.

og da koplet jeg fra alle bensinrørene, men ikek dyserørene, skal da sette det sammen igjen imorra så hadde vært kjekt om noen har ne tegning elns om hvor de forskjellige slangene skal. dyserørene henger fortsatt på så de trengs ikke, men alle bensinslangene ivaffall

si fra om det er noe mer info du trenger

8v mekanisk innsprut på turbobil om det er no forskjell

Lagt inn: 24 jul 2007, 13:07
av Pål N526
er ikke de ledningene så stiva at det sier seg selv? hvis ikke så kan du gå på garaget og shekke på bilder der.. MANGE bilder av og med 8v sprut..

Lagt inn: 24 jul 2007, 22:24
av janerik171187
Datapaal N526 skrev:er ikke de ledningene så stiva at det sier seg selv? hvis ikke så kan du gå på garaget og shekke på bilder der.. MANGE bilder av og med 8v sprut..
tenkte mest på slangene til bensin inn, retur, til kaldstartdysa, og de andre dertene, har funnet ut av dysene men koplet på de andre og bilen starter ikke (kan for den saks skyld være fler grunner)

Lagt inn: 25 jul 2007, 01:46
av wolwerix
Dårlige bilder, men prøver meg alikavell..

Bilde

Bilde

Bilde

Nærmest gass = bensin inn
Midten = retur
Nærmest peilepinne = kobling nr. 2 på "bilde nr 2" - høyre
Toppen = kobling nr. 1 på "bilde nr 2" - venstre
Siden mot hjulbue = kaldstart

Håper du skjønner hva jeg mener. :)

Lagt inn: 25 jul 2007, 13:44
av janerik171187
wolwerix skrev:Dårlige bilder, men prøver meg alikavell..

http://i65.photobucket.com/albums/h208/wolwerix/div.jpg[/img]

http://i65.photobucket.com/albums/h208/ ... ldenr2.jpg[/img]

http://i65.photobucket.com/albums/h208/ ... nretur.jpg[/img]

Nærmest gass = bensin inn
Midten = retur
Nærmest peilepinne = kobling nr. 2 på "bilde nr 2" - høyre
Toppen = kobling nr. 1 på "bilde nr 2" - venstre
Siden mot hjulbue = kaldstart

Håper du skjønner hva jeg mener. :)
takker

hjalp meg en del det der :)

Lagt inn: 25 jul 2007, 20:40
av janerik171187
da er bilen igang igjen, hadde forresten koplet rett :P

Lagt inn: 26 jul 2007, 00:26
av Pål N526
Hva var feil da? 8)

Lagt inn: 26 jul 2007, 12:27
av janerik171187
Datapaal N526 skrev:Hva var feil da? 8)
et eller annet gjorde at dysene ikke sprutet, byttet til dysene jeg hadde før så startet den omtrent med en gang.

før jeg byttet så testet jeg om det kom noe bensin ut uten selve dysene, kom ikke noe, prøvde også uten røra, kom fortsatt ikke noe, men med andre dyser og rør så startet motoren fort.

skal det komme bensin ut av røra uten dysene? (mens man prøver å starte motoren seff)

Lagt inn: 26 jul 2007, 12:32
av Pål N526
ja.. mulig dysene er tetta.. men du kan da ta og kjøre en lask i bensinpumpa til bensinen når frem, så skrur du i hop alt og starter... det er et HERK og kjøre bilen tom for fuel..