Hvor mange hk på 9000 dyser?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Andreas_1
Innlegg: 2
Registrert: 31 jul 2007, 16:07

Hvor mange hk på 9000 dyser?

Legg inn av Andreas_1 » 31 jul 2007, 16:25

Hei!

Fant ut 9000 dyser passer bilen min og er ute etter 300hk. Klarer 9000 dysene dette? Hvis ikke, hvilke andre passer og hvor mange hk klarer de?

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 31 jul 2007, 16:56

Det kan kansje være greit for andre å vite hva slags bil du har. både type og års model.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 31 jul 2007, 17:01

Så vidt jeg vet, så klarer dysene til 9000 CS (turboutgave) rundtom 300 hester.. men anbefalt å bytte, og det er ikke såå dyrt!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 31 jul 2007, 22:44

hvis han har funnet ut at 9000 dyser passe bilen hans (dyser bør vel strengt tatt gå om hverandre uansett?) så har han jo tydeligvis ikke en 9000 da Paradigm ;) da ville han jo ikke "funnet ut" at dysene passer til bilen de allerede sitter i
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 01 aug 2007, 00:09

Husk nå bare på at 9000 er levert med mange forskjellige dyser, så det kan være greit å finne ut hvilken årsmodell og utgave det er snakk om.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Andreas_1
Innlegg: 2
Registrert: 31 jul 2007, 16:07

Legg inn av Andreas_1 » 01 aug 2007, 02:40

Ingvar N629 skrev:Husk nå bare på at 9000 er levert med mange forskjellige dyser, så det kan være greit å finne ut hvilken årsmodell og utgave det er snakk om.
Så alle 9000 dysene passer ikke over med hverandre?

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 01 aug 2007, 04:34

Andreas_1 skrev:
Ingvar N629 skrev:Husk nå bare på at 9000 er levert med mange forskjellige dyser, så det kan være greit å finne ut hvilken årsmodell og utgave det er snakk om.
Så alle 9000 dysene passer ikke over med hverandre?
Nei, men dysene som ble levert fra og med M94 er like på 2.0t & 2.3t (røde dyser), de er gode for ca 295hk i 2.3t-motoren
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 01 aug 2007, 12:29

Husk også på at det er røde dyser i M94 og nyere uten turbo, men de gir ikke like mye som de i turboutgavene!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar