Side 1 av 1

Motorbytte på 9000

Lagt inn: 27 aug 2007, 19:42
av Brede N979
Har tenkt og bytte ut 2.3 turbon på 9000'n min med en aero motor. Bilen jeg har nå er en M95 med ltt på 170 og aero'n er en M97. Spørsmålet er da, må ledningsnettet til motorstyringa på aeron følge med over eller kan du koble motorn rett på nettet til 170 hestern?

Interiøret på aero'n skal også etter hvert bli med over, ligger da ledningsnett til el.stolene klart til bruk eller må dette også flyttes over?

eventuelle andre ting som verd og vite tas imot med åpne armer.

Takk!

Lagt inn: 27 aug 2007, 20:49
av Edward N812
siden både 95 og 97 modeller er t5 vil ledningsnettet gå om hverandre, og du kan nøye deg med å bytte motor og hjerne. (og turbo såklart, hehe. tenkte bare å nevne dette i tilfelle du skulle finne på å skru av eksos ved manifolden i stedet for downpipen)

ledningsnettet til el-seter pleier hvertfall å ligge klart. har gjort det på de 9000 jeg har vært borti, og har enda ikke hørt om noen unntak :)

Lagt inn: 27 aug 2007, 22:49
av Joachim N370
Hvorfor ikke bare bytte over turbo, motorstyringsboksen og magnetventilen (mulig det er noen ting til da) ? Er vel samme grunnmotoren? :idea:

Lagt inn: 28 aug 2007, 00:14
av Brede N979
Takker for svar.

I og med at 170 hestern har gått 330k sammenlignet med aeron's 200 flytter jeg over komplett motor etter som dette er relativt simpelt hvis da ikke ledningsnett også må flyttes over. Gleder meg til og sette i gang (mitt første ombyggingsprosjekt :) ) og det er betryggende og vite at god hjelp ikke er langt unna! Tenkte lage en prosjekt tråd men kommer meg inn på det forumet til tross for medlemskap.

Gode råd tas gledelig imot :)

Lagt inn: 28 aug 2007, 00:19
av Hjelle, N6
Tilgong til medlemsforum er gitt.
Vanligvis må en sende mail til administrator med bruakrnamn og medlemsnumemr, då det ikkje er nokon automatikk i dette når en melder seg inn i klubben.

Lagt inn: 28 aug 2007, 11:14
av Ingvar N629
Joachim N370 skrev:Hvorfor ikke bare bytte over turbo, motorstyringsboksen og magnetventilen (mulig det er noen ting til da) ? Er vel samme grunnmotoren? :idea:
Ja, men uansett er det forskjell på clutch! Utveksling på kassa er heller ikke lik, her er faktisk utvekslinga på LTTen å foretrekke, jeg opplever iallfall 9k aero som litt vel langbeint.

Lagt inn: 28 aug 2007, 13:09
av Tor N12
Er samme utveksling på alle 2.3t, om man vil ha lavere utveksling så må man ha kasse fra 2.0t.
Men 200-hesteren og Aero har de store medbringerne, det kan jo være en fordel.

Lagt inn: 28 aug 2007, 15:13
av Brede N979
Supert Hjelle, takker.

Tenkte ta med kassa fra aero'n over sammen med motorn etter som kassa i 170 hestern snart har gjort sitt. Ble vistnokk overhalt for litt siden men mest sansynlig av gutta fra jallamekk.no. Div lyder som ikke høres helt sunt ut.