Side 1 av 2

Turbobytte.

Lagt inn: 01 sep 2007, 10:45
av Terra N837
Hei alle sammen :D

Jeg mistenker at turboen min begynner og bli moden for utskifting, kom da over denne oppgraderte GT17 turboen:
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... 5_gt17.htm

Mitt spørsmål blir da: Må det foretas endringer i motorstyringen hvis jeg bytter til denne og må den nye turboen "giftes" inn i programvaren med tech 7(hvis det var det den heter)?
Bilen det gjelder ses i signatur.

Mvh

Anders

Re: Turbobytte.

Lagt inn: 01 sep 2007, 11:06
av Ingvar N629
Terra N837 skrev:må den nye turboen "giftes" inn i programvaren med tech 7(hvis det var det den heter)?
Nei (heter forresten tech 2).
Bare elektroniske komponenter som må "giftes inn".

Lagt inn: 01 sep 2007, 12:15
av Terra N837
ahh :oops: :oops:
Takk for svar :D

Så da er det bare å klaske på denne turboen uten noe problem?

Lagt inn: 02 sep 2007, 00:42
av Dopus
har også kikket litt på den turboen....men lurer på om du må ha deres egen chip/programmvare for å utnytte den maksimalt.

Jeg kommer i stedet til å gå for en td04 dersom jeg velger oppgradering i stedet for standard turbo. med rett programmvare så vill jeg tippe at den yter like bra eller bedre og kitet er også en del billigere enn den garreten blir med moms og fortollingsgebyr.

Lagt inn: 02 sep 2007, 01:57
av Tor N12
Abbott har en lei tendens til å ville ha utrolig stramme wg-klokker, ikke akkurat fornuftig måte å trimme på!

Gå heller for programvare fra en av de kjente trimfirmaene du.

Lagt inn: 02 sep 2007, 07:44
av Terra N837
Tor N12 skrev:Abbott har en lei tendens til å ville ha utrolig stramme wg-klokker, ikke akkurat fornuftig måte å trimme på!

Gå heller for programvare fra en av de kjente trimfirmaene du.
Ok, men nå har jeg en PPC boks fra BSR liggende som jeg ikke har tatt i bruk, vil dette få noen konsekvens ved bytte til denne turboen?

Lagt inn: 02 sep 2007, 14:11
av Tor N12
Terra N837 skrev:
Ok, men nå har jeg en PPC boks fra BSR liggende som jeg ikke har tatt i bruk, vil dette få noen konsekvens ved bytte til denne turboen?
Det står jo ikke noe i beskrivelsen her om den leveres med hardere wg-klokke, i verste fall så må du evt bytte ut den med en strandard, da skal den fungere..

Men jeg ville nok heller ha gjort som Dopus sier og gått for en TD04, da vet du hva du får pluss at de varer, om en TD04 slites så er de vesentlig mye enklere å overhale.

Lagt inn: 03 sep 2007, 07:53
av Terra N837
Tor N12 skrev:
Terra N837 skrev:
Ok, men nå har jeg en PPC boks fra BSR liggende som jeg ikke har tatt i bruk, vil dette få noen konsekvens ved bytte til denne turboen?
Det står jo ikke noe i beskrivelsen her om den leveres med hardere wg-klokke, i verste fall så må du evt bytte ut den med en strandard, da skal den fungere..

Men jeg ville nok heller ha gjort som Dopus sier og gått for en TD04, da vet du hva du får pluss at de varer, om en TD04 slites så er de vesentlig mye enklere å overhale.
Akkurat.
Men hvis jeg kjøper en TD04, er det noe som må endres da eller er det bare "plug and play"? 8)

Lagt inn: 03 sep 2007, 08:07
av matrox N522
Terra N837 skrev:Akkurat.
Men hvis jeg kjøper en TD04, er det noe som må endres da eller er det bare "plug and play"? 8)
Plug and pray :wink:
Anbefaler deg og skifte saxofonen/innsugsrøret til turboen i samme slengen når den først er ute :wink:

Lagt inn: 03 sep 2007, 11:59
av Terra N837
matrox N522 skrev:
Terra N837 skrev:Akkurat.
Men hvis jeg kjøper en TD04, er det noe som må endres da eller er det bare "plug and play"? 8)
Plug and pray :wink:
Anbefaler deg og skifte saxofonen/innsugsrøret til turboen i samme slengen når den først er ute :wink:
Aight 8)
Den er ikke der lenger, har åpent luftfilter :)

Lagt inn: 03 sep 2007, 12:18
av Tor N12
Terra N837 skrev: Aight 8)
Den er ikke der lenger, har åpent luftfilter :)
Du har nok ikke fjernet den, det ville vært håpløst dumt....
Saxofonen er røret som går ned til innsugingssiden på turboen, vi snakker ikke om inntaket til luftfilterboksen ;)

Lagt inn: 03 sep 2007, 14:00
av Terra N837
Tor N12 skrev:
Terra N837 skrev: Aight 8)
Den er ikke der lenger, har åpent luftfilter :)
Du har nok ikke fjernet den, det ville vært håpløst dumt....
Saxofonen er røret som går ned til innsugingssiden på turboen, vi snakker ikke om inntaket til luftfilterboksen ;)
Hehehe ja det ville vært fryktelig dumt :oops: :oops:
Blir vel bestilling av TD04 så snart jeg ser meg råd 8)

Lagt inn: 03 sep 2007, 23:34
av Gunnar N326
Trenger man ikke et "kit" med diverse for å få vann og olje på td04? :?
Speedparts selger iallfall det.. http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_turbo_9-5.shtml

Lagt inn: 04 sep 2007, 07:45
av Terra N837
Gunnar N326 skrev:Trenger man ikke et "kit" med diverse for å få vann og olje på td04? :?
Speedparts selger iallfall det.. http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_turbo_9-5.shtml
Det var det jeg tenkte å kjøpe værtfall :)

Lagt inn: 04 sep 2007, 16:39
av Myrt N610
Hvordan er td04 på en ng900 i forhold til 95?

Ser at speedparts leverer det samme kitet til min 900