Side 1 av 1

NG900 SET problemer

Lagt inn: 29 sep 2007, 16:03
av Charly
Etter å ha vært i nordnorge i 2md og en kompis fikk låne bilen mens jeg var borte hadde jeg første kvelden igjen i går med frøkna mi(ja bilen)

Etter litt aktiv kjøring å på vei hjem så fikk jeg en viss lyst til å trå på MYE, men bilen rikka seg ikke over 200! å det har alderi hvert noe problem før.
Da hastigheten roa seg igjen merka jeg at den gikk om trent ikke under 3000rpm, og det rista i hele bilen! da jeg stoppa hørtes bilen var det tydelig at den ikke gikk på 4 sylindre lengere. I dag har jeg bytta plugger for å se om det hjalp men fortsatt ingen endring! greitt tenkte jeg og bestillte ny DI kasett. Så fortsatt jeg med litt sånn anna små plukk, blandt anna sjekke olje! da kom sjokket. den var så å si tørr. Nå er gode råd dyre her, men er det mulig at ett stempel skjerer seg og at motoren fortsatt går rundt??? håper fortsatt på DI kasetten, men den må jo komme først.

Lagt inn: 29 sep 2007, 17:16
av Tor N12
Plage bilen opp i sånne hastigheter uten å vite med sikkerhet at alt er i orden først :?

Det er en voldsom belastning for motoren i de hastighetene så om den var tørr så kan du fort ha fått mekaniske feil.. Men normalt så bruker man jo å høre det i form av banke eller metallyder.

Lagt inn: 29 sep 2007, 18:06
av Charly
ja sov ikke særlig godt i natt kan man si! men høres ikke noe tydelig mekaniske lyder, ann en den spesiele putringa som kommer av bare 3 sylindre som tenner! :(

Lagt inn: 06 okt 2007, 18:32
av Charly
etter å ha bytta DI kasset og ingen bedring så er det komp test på tur! Noen som veit hvor mye det er for en topp??? Ser mer å mer ut som det er en ventil som har brent seg!!

Lagt inn: 06 okt 2007, 18:42
av Aleks-ander_N948
Dårlig kompis som ikke har fylt olje på bilen din da... :roll:
Kan jo vere mye som har blitt ødelagt/fortere utslitt enn normalt når det har vert lite olje på den...

Får håpe du finner ut hva som er galt når du tar kompresjonstesten...

Lagt inn: 07 okt 2007, 02:46
av saab9000aero
skulle du tenkt på før du lånte bort bilen din.sier at de skal ta godt vare på den men det er som regel totalt feil.noe du har merket her .

Lagt inn: 07 okt 2007, 15:09
av Charly
Da er komp test tatt, og som frykta ingen komp på sylinder 3. BRB.

Men greit, dro rett ned til Utengen sammen med matrox som kom opp en tur i dag og tok testen, for å se om Utengen hadde noe delet til IC til matrox, bestemte vi oss for ny motor. Ny blokk er allerde ordna fra svergie og prosjekt tråd kommer! 2,3L nå! skal bli gromt! jaja! blir hardt uten saab en stund.


liten tilegg spm.
noen som har peiling på avgifter her???
Bilen ble tatt inn til landet i 2004, så lurer på hvordan det hvil bli å få den godkjent igjen med ny motor

Lagt inn: 07 okt 2007, 15:23
av KongerudN344
Du må betale avgifter ja....

Men i 2014 vil det være gratis :wink: Er en 10 års regel som gjelder her, og den gjelder fra første gangs registrering i Norge. Ikke fra hvilket år bilen egentlig er fra.

Lagt inn: 07 okt 2007, 15:28
av Charly
F***! prøve å få tak i en anna 3dørs da! bilen er fra 1995

Lagt inn: 07 okt 2007, 18:21
av matrox N522
Jepp. En annen bil blir løsningen på prosjektet som kommer. Time will show :wink: