Dette problemet er både på min og på aeroen, altså og900 med gamle understellet på begge.
Problemet var værst på aeroen, men nå som jeg satte på nye klosser og skiver på min er det blitt mye værre.
Kan jo ikke parkere lenger! nesten
Dette må jo noen ha vært borti før?
Skraper og bremser når jeg legger helt over
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Skraper og bremser når jeg legger helt over
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
Ja. Dette kan komme av slakke lager, ikke stramma til drivknutemutter... Skrapelyden kan komme av breseskjoldet som tar i skiva.. snakker noen FÅ mm her nå. Bare se på nedersida av skiva mellom bremseskjoldet og skiva..
Hvis du jekker opp bilen og prøver og vrikke på dekket i vertikal retning, har du noen slakke der da?
Har det begynnt og lage en slik "metallisk knekkelyd"(ikke drivknutelyden) når du feks. rygger og legger MAX over?
Har du gammle Kalippere?
Ta en titt på dette og skriv svar på dette..
Mvh. Pål
Hvis du jekker opp bilen og prøver og vrikke på dekket i vertikal retning, har du noen slakke der da?
Har det begynnt og lage en slik "metallisk knekkelyd"(ikke drivknutelyden) når du feks. rygger og legger MAX over?
Har du gammle Kalippere?
Ta en titt på dette og skriv svar på dette..
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Jeg har nå overtatt denne bilen, og har fortsatt dette problemet, og det ligger egentlig som topp prioritet når det gjelder å fikse bilen. Det er såpass ille at jeg bare såvidt klarte å rygge opp en bakke ut hos en kamerat. Hva er problemet hvis man har vertikalt slakke på hjulet? og hvor stramt skal drivknutemuttern være? Det er av med skiva for å komme til den?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
har ikke skrudd så vanvittig mye på 900, men kan ikke huske å ha sett noen annen "drivknutemutter" enn selve senterbolten... indre drivknute sitter jo bare trykt inn i huben, og den eneste skrua som holder drivakselen på plass er jo senterbolten.. vil tro det er den det er snakk om jeg 

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Sjekk drivknute mutteren du ja. Den befinner seg i midten av navet, skal vel være 32 mm hvis jeg husker riktig. Denne skal strammes med 300 nmheinrich skrev:Jeg har nå overtatt denne bilen, og har fortsatt dette problemet, og det ligger egentlig som topp prioritet når det gjelder å fikse bilen. Det er såpass ille at jeg bare såvidt klarte å rygge opp en bakke ut hos en kamerat. Hva er problemet hvis man har vertikalt slakke på hjulet? og hvor stramt skal drivknutemuttern være? Det er av med skiva for å komme til den?

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05